ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی و اعتمادسازی در اروپا با تأسیس آزمایشگاه‌های امنیت سایبری

دولت ایالات متحده با افزایش فشار بر کشورهای دنیا، شدیداً پیگیر تحریم هواوی در زمینه تجهیزات شبکه (به خصوص فناوری 5G) بوده و تا کنون موفق شده کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند و ژاپن را با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

دولت ایالات متحده با افزایش فشار بر کشورهای دنیا، شدیداً پیگیر تحریم هواوی در زمینه تجهیزات شبکه (به خصوص فناوری 5G) بوده و تا کنون موفق شده کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند و ژاپن را با خود هم صدا کند.

هرچند دولت ترامپ شرکت هواوی را به جاسوسی برای حکومت چین متهم می کند، اما تا کنون شواهد مستندی مبنی بر ارائه اطلاعات خصوصی کاربران از سوی هواوی به دولت پکن یافت نشده و کشورهای مختلف بیشتر به دلیل اعمال فشار آمریکایی ها کمپانی چینی را از توسعه شبکه های 5G خود کنار گذاشته اند.

البته هواوی نیز بیکار نبوده و در ماه های اخیر با رویکرد اعتمادسازانه، اقدام به تأسیس آزمایشگاه های امنیت سایبری در کشورهای اروپایی کرده است. این شرکت نخستین مرکز خود را سال گذشته در شهر بن آلمان راه اندازی کرد و مؤسسه شماره دو نیز تا یک ماه دیگر در بروکسل بلژیک آغاز به کار خواهد کرد.

تحریم هواوی

آزمایشگاه های مورد بحث به منظور دسترسی کامل دولت ها و اوپراتورها به تجهیزات شبکه هواوی ساخته می شوند و کارشناسان حوزه امنیت می توانند در این مراکز، تمام دستگاه ها و ابزارهای ارتباطی ساخت هواوی را به طور کامل تست کنند.

هواوی در آلمان و انگلستان آزمایشگاه امنیت سایبری دارد

جالب است بدانید که کمپانی چینی 9 سال پیش «مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی» را در انگلستان تأسیس کرده بود که این مرکز در سطح بالاتری فعالیت کرده و به مأموران سرویس اطلاعاتی بریتانیا (که بعضی از آنها رسماً کارمند مرکز هواوی هستند) اجازه می دهد تجهیزات ارتباطی ساخت هواوی را مورد بازرسی و ارزیابی امنیتی قرار دهند.

اما هواوی اخیراً در لهستان به مشکل برخورده و مدیر فروش این کمپانی به همراه یکی از کارمندان شرکت مخابراتی لهستانی Orange به اتهام جاسوسی توسط پلیس بازداشت شده اند.

حالا دولت لهستان طرح تحریم هواوی و کنار گذاشتن آن از برنامه توسعه شبکه 5G خود را در دستور کار قرار داده که شرکت چینی هم در پاسخ، پیشنهاد تأسیس یک مرکز امنیت سایبری (مشابه آلمان) را برای شفاف سازی و جلب اعتماد طرف مقابل ارائه کرده است.

گفتنی است پیشنهاد مورد اشاره دو روز پیش به دولت لهستان ارائه شده که در صورت پذیرش، هواوی موفق می شود در یک کشور دیگر هم تحریم های ایالات متحده را بی اثر کرده و تجهیزات خود را به فروش برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی