ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس با همکاری ارتش ایالات متحده نارنجک ضد پهپاد می سازد

افزایش تعداد پهپادهای شخصی موجب بروز مشکلات زیادی در سطح دنیا شده که یکی از آنها تداخل در کار فرودگاه ها و تأخیر در پروازهاست. این موضوع در برخی کشورها که پرواز پهپاد را با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

افزایش تعداد پهپادهای شخصی موجب بروز مشکلات زیادی در سطح دنیا شده که یکی از آنها تداخل در کار فرودگاه ها و تأخیر در پروازهاست. این موضوع در برخی کشورها که پرواز پهپاد را با امکان بروز حملات تروریستی مرتبط می دانند تشدید شده و به همین خاطر سازمان های مختلف همواره به دنبال تجهیزات ضد پهپاد کارآمد و ارزان هستند.

حالا استارتاپ «Echodyne» (که توسط بیل گیتس پشتیبانی می شود) در همکاری با نیروی دریایی ارتش ایالات متحده و اداره امنیت ملی این کشور نوعی نارنجک ضد پهپاد توسعه داده که با یک توری داخلی، پهپادهای مزاحم را شکار می کند.

ضد پهپاد

نارنجک ضد پهپاد 40 میلیمتری از تمامی لانچرهای استاندارد نیروهای نظامی قابل پرتاب است

تصویری که مشاهده می کنید مربوط به پتنت ثبت شده توسط استارتاپ مذکور بوده و ساختار کلی نارنجک 40 میلیمتری ضد پهپاد را نشان می دهد. این نارنجک با کالیبر استاندارد خود قابل پرتاب از تمامی لانچرهای 40 میلیمتری موجود بوده و به همین خاطر، هزینه های توسعه پلتفرم را تا حد زیادی کاهش می دهد.

نحوه عملکرد نارنجک ضد پهپاد نیز ساده بوده و پس از شلیک، تا فاصله معینی به سمت هدف پرواز کرده و پس از فعال شدن فیوز مخصوص، توری را برای شکار پهپاد رها می کند.

ضد پهپاد

ایده نارنجک نسبت به سایر متدهای شکار پهپاد با تور کارآمدتر است؛ چرا که پیش از این باید از یک پهپاد دیگر برای به دام انداختن هدف استفاده می شد که در صورت وصل کردن تور به خود پهپاد، نیازمند یک کاربر حرفه ای برای انجام عملیات بود. پهپادهایی هم که به شلیک کننده توری مجهز می شوند بسیار سنگین بوده و برد عملیاتی کمی دارند.

البته پیش از این نیز چند نمونه سلاح پرتاب کننده تور برای شکار پهپاد توسعه یافته بود؛ اما محصول جدید دو مزیت اساسی نسبت به آنها دارد: امکان پرتاب از تمامی لانچرهای استاندارد نیروهای نظامی و برد بسیار بیشتر به دلیل ساختار آیرودینامیک نارنجک.

گفتنی است نارنجک ضد پهپاد هنوز در مرحله توسعه نهایی قرار داشته و احتمالاً چند ماه دیگر وارد خط تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

    ای کاش ویدیوش بود ببینیم واقعا چه قذر مفیده تو عمل

مطالب پیشنهادی