ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی به دنبال ساخت عینک واقعیت مجازی با قابلیت اتصال به ساعت هوشمند

چند ماه پیش «ریچارد یو» مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد که این شرکت در حال تلاش برای تولید یک عینک واقعیت مجازی است که می‌تواند به تلفن‌های هوشمند متصل شود. در حالی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

چند ماه پیش «ریچارد یو» مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد که این شرکت در حال تلاش برای تولید یک عینک واقعیت مجازی است که می‌تواند به تلفن‌های هوشمند متصل شود.

در حالی که ریچارد یو از ارائه‌ی جزئیات راجع به این دستگاه خودداری کرد، پتنت جدیدی منتسب به هواوی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت چینی به دنبال توسعه‌ی عینک‌های واقعیت مجازی است. اما با این تفاوت که باید حتما در کنار یک ساعت هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

این پتنت توسط هواوی در سازمان مالکیت فکری WIPO ثبت شده و تحت عنوان Eyglass Frame شناخته می‌شود. در این پتنت عینک واقعیت مجازی سبک و ارزان قیمت توصیف شده است.

طبق سند ثبت شده، به نظر می‌رسد که این عینک می‌تواند به عنوان هدست واقعیت مجازی مورد استفاده قرار بگیرد. جالب است که شیشه‌های به کار رفته در آن دارای دوربین، نمایشگر و میکروفون نیستند و کاربران باید دارای یک ساعت هوشمند باشند.

این عینک‌ها به یک آینه و آداپتور مجهز شده‌اند. در حالی که آداپتور نزدیک به ساعت هوشمند قرار می‌گیرد، محتویات از طریق ساعت مجازی روی آینه به تصویر کشیده می شود. این عینک از پخش صوتی نیز پشتیبانی می‌کند.

در پتنت‌های ثبت شده دو فریم مختلف از عینک به نمایش گذاشته شده که محل قرار گیری ساعت هوشمند در آن‌ها یکسان است. البته تفاوت‌های جزئی را می‌توان در این دو قاب مشاهده کرد. برای شیشه‌ها می‌توان از شیشه‌های شفاف و نیمه شفاف استفاده کرد.

پیش از آنکه عینک‌های واقعیت مجازی هواوی وارد بازار شوند، این شرکت احتمالا یک ساعت هوشمند دوربین دار را به بازار عرضه خواهد کرد. چرا که در حال حاضر هیچکدام از ساعت‌های هوشمند کنونی هواوی دارای دوربین نیستند.

هنوز مشخص نیست که زمان عرضه‌ی این عینک واقعیت مجازی چه زمانی خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که زمان عرضه‌ی آن می‌تواند پایان سال میلادی جاری یا اوایل ۲۰۲۰ باشد. البته نمی‌توان تایید کرد که محصول نهایی شباهتی به عینک‌های ثبت شده در پتنت منتشر شده خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی