ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

gm ARĪV (2)
خودرو

تلاش تازه جنرال موتورز برای حفظ حیات؛ تولید دوچرخه های برقی Ariv

نوامبر گذشته بود که جنرال موتورز از قصد خود برای تولید دوچرخه های برقی با یک برند مجزا خبر داد. این کمپانی در اقدامی جالب کمپینی به راه انداخت تا علاقه مندان نامی مناسب برای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

نوامبر گذشته بود که جنرال موتورز از قصد خود برای تولید دوچرخه های برقی با یک برند مجزا خبر داد. این کمپانی در اقدامی جالب کمپینی به راه انداخت تا علاقه مندان نامی مناسب برای برند مذکور پیشنهاد کنند. حال با گذشت چند ماه، جنرال موتورز اعلام کرده که از میان پیشنهادها، نام ارایو (Ariv) را برای برند تولید کننده دوچرخه های برقی خود برگزیده است. این خودروساز با سابقه تاکید کرده که Ariv مشابه کلمه arrive تلفظ می شود.

دوچرخه های برقی

با تصمیمات اتخاذ شده، در آینده نزدیک دو مدل تحت برند ارایو عرضه خواهند شد. این دو عبارتند از مِلد (Meld) که یک دوچرخه برقی کوچک است و مِرج (Merge) که بدنه ای تا شو دارد.

درباره جزئیات مدل های فوق فعلا اطلاعات جامعی در دست نیست، اما می دانیم که موتور برقی به کار گرفته شده در آنها امکان دستیابی به نهایت سرعت 25 کیلومتر در ساعت را میسر می سازد. همچنین این موتور به گونه ای تنظیم شده که در چهار سطح مختلف به پدال زدن راکب کمک می کند.

باتری نصب شده در این مدل ها انرژی لازم برای پیمایش 64 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند. شارژ کامل این باتری نیز چیزی در حدود 3.5 ساعت زمان می برد.

gm ARĪV (4)

به منظور نمایش اطلاعات سفر، یک اپلکیشن اختصاصی توسعه داده شده است. این اپلیکیشن پارامترهایی مثل سرعت، فاصله، سطح باتری، سطح کمک موتور و مسافت طی شده را در اختیار دوچرخه سوار می گذارد. به غیر از اینها حالت دیگری به اپلیکیشن ارایو اضافه خواهد شد که از طریق الگوریتم های پیشرفته به دوچرخه سوار کمک می کند بدون عرق کردن به مقصد برسد.

هر دو مدل ملد و مرج به طور استاندارد از پایه و قفل Quad Lock روی دوشاخه فرمان بهره می برند تا مالک بتواند به راحتی تلفن همراه خود را روی آن نصب کند.

آلمان، بلژیک و هلند اولین کشورهایی هستند که جنرال موتورز محصولات برند ارایو را در آنها عرضه خواهد کرد. حتما می دانید که دوچرخه های برقی در این کشورها محبوبیت بسیار بالایی داشته و طیف گسترده ای از شهروندان برای جابجایی های روزمره از چنین وسایل نقلیه ای استفاده می کنند.

در حال حاضر علاقه مندان می توانند نسبت به سفارش دوچرخه ای ارایو اقدام کنند. مدل کوچک مِلد برابر با 3200 و مدل تاشوی مِرج برابر با 3800 دلار قیمت گذاری شده اند. البته این ارقام برای دو کشور بلژیک و هلند بوده و ظاهرا در آلمان قیمت ها کمتر خواهند بود.

دوچرخه برقی

نکته حائز اهمیت اینکه دوچرخه های برقی جنرال موتورز قیمتی هم تراز با مدل های رده بالا – مثل محصولات شرکت VanMoof – دارند. به لطف حضور شرکت های کوچک و بزرگ در بازار دوچرخه های برقی، مدل های موجود تنوع زیادی داشته و امکان خرید نمونه ای مناسب با بودجه تقریبا 1500 دلاری وجود دارد. آنطور که جنرال موتورز اعلام کرده تحویل سفارشات به احتمال زیاد از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.

تلاش جنرال موتورز در توسعه دوچرخه های برقی پیام های مهمی می تواند داشته باشد. با روند نزولی آمار فروش خودرو از یک سو و رشد چشمگیر وسایل نقلیه دو چرخ برقی در کلان شهرها، خودروسازان در تنگنا قرار گرفته و آینده ای مبهم را پیش روی خود می بینند.

شاید به این دلیل است رفته رفته شرکت های مختلف به تولید وسایل نقلیه ای که برای جابجایی در مسافت های کاربرد دارند، رو می آورند. ب ام و، آئودی و فورد برخی از خودروسازانی هستند که با توسعه چنین محصولاتی، جای پایی را در بازار وسایل نقلیه دو چرخ برقی سبک برای خود باز کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی