ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل جدید ایرانسل کیست؟

اوایل بهمن ماه بود که خبر تغییر مدیرعامل ایرانسل به شکل غیر رسمی منتشر شد. حالا بعد از گذشت تقریبا یک ماه، جلسه تصمیم گیری در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید امروز برگزار شد. بر اساس ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۵

اوایل بهمن ماه بود که خبر تغییر مدیرعامل ایرانسل به شکل غیر رسمی منتشر شد. حالا بعد از گذشت تقریبا یک ماه، جلسه تصمیم گیری در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید امروز برگزار شد. بر اساس تصمیم‌گیری‌های همین جلسه، دکتر «بیژن عباسی آرند»، مدیرعامل اسبق شرکت صاایران شیراز (صنایع الکترونیک شیراز) جایگزین علیرضا قلمبر دزفولی به‌عنوان مدیرعامل جدید ایرانسل می‌شود. اما بیژن عباسی آرند کیست؟

او فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک دانشگاه شیراز، فوق لیسانس و دکترای مخابرات از دانشگاه تربیت مدرس است و در همین دانشگاه هم در نقش استادیار فعالیت کرده است. عباسی از سال ۱۳۹۰ در گروه مخابرات این دانشگاه مشغول تدریس است و درس هایی چون مخابرات ماهواره‌ای و آنالیز عددی پیشرفته و اصول سیستم‌های رادار از جمله دروسی است که در این دانشگاه به تدریس آنها می‌پردازد.

به نظر می‌رسد عباسی آرند با توجه به پسوند نام خانوادگی خود اصالتا به روستای آرند از توابع شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویر احمد باشد و باید گفت که نام خانوادگی آرند در این منطقه شهرت خاصی دارد.

صفحه اینستاگرامی یکی از بستگان دکتر بیژن عباسی که تصویری از بازدید ریاست جمهوری از دستاوردهای وزارت دفاع با حضور عباسی آرند منتشر کرده است.

عباسی آرند در رزومه کاری خود ذکر کرده که آنتن، رادار، مدارات پسیو مایکروویو از جمله مواردی هستند که او به آنها علاقه دارد و تاکنون بیش از ۳۵ مقاله در مجلات و همایش‌های مختلف از او به چاپ رسیده است.

بیژن عباسی آرند مدیریت صنایع الکترونیک استان فارس را برعهده داشته است که شرکتی است وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. در زمان ریاست آرندی بود که صاایران برای اولین بار شروع به تولید ترانزیستور نمود. البته فعالیت‌های صاایران و صاشیراز (شعبه شیراز صنایع الکترونیکی ایران) بعد از تحریم‌ها کمتر شد چرا که  آمریکا ۱۶ شرکت و شخص خارجی را به اتهام ارسال غیرقانونی قطعات حساس برای ساخت تجهیزات نظامی به ایران جریمه و ۶ شرکت ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد که نام این دو شرکت نیز در این لیست دیده می‌شد.

این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های تخصصی صاایران در زمینه انجام تحقیقات، طراحی، تولید و تأمین محصولات و خدمات در حوزه‌های مختلف فناوری الکترونیک شامل رادار، جنگ‌های الکترونیک (جنگال)، الکترونیک هوائی و کنترل، الکترونیک سلاح، الکترونیک دریائی، لامپ‌های مایکروویو و تجهیزات اندازه گیری و اندازه‌شناسی (کالیبراسیون) فعالیت داشته و با وجود تحریم‌ها توانسته همچنان سرپا باقی بماند.

همکاری های علمی، تحقیقاتی، فنی، مهندسی بین شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و شرکت صنایع الکترونیک شیراز هم در زمان دکتر عباسی آرند به امضا رسید. با این حال انتقاداتی هم به عملکرد او وارد شده بود؛ برای مثال اینکه در زمان مدیریت او، بخش‌هایی از صاشیراز به شعبه اصفهان صاایران منتقل شد.

بیژن عباسی آرند
مراسم امضای همکاری های علمی، تحقیقاتی، فنی، مهندسی بین شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و شرکت صنایع الکترونیک شیراز.

عباسی آرند سال گذشته نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح استان فارس را در شرکت صاایران شیراز برگزار کرد و در آن به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی تاکید داشت.

سوابق دراز مدت عباسی در زمینه‌ مدیریت صاشیراز و البته دانش بالای او در مبحث مخابرات دست به دست هم داده تا او جانشین مدیر کنونی ایرانسل یعنی مهندس علیرضا قلمبر دزفولی شود. ۴۹ درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ام‌تی‌ان ایرانسل متعلق به شرکت MTN آفریقای جنوبی و ۵۱ درصد آن به شرکت گسترش الکترونیک ایران است که سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان و شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) بوده و با توجه به فعالیت عباسی در صاشیراز، احتمال انتخاب او به عنوان مدیرعامل جدید اپراتور دوم مساله دور از ذهنی نبود.

همچنین آنطور که ایستنا پیشتر گزارش داده است، عباسی چهارمین نفر از مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه ایران است که از صاایران وارد صنعت تلفن همراه ایران در لایه مدیرعاملی می‌شود. پیش از این، علیرضا قلمبر دزفولی از مدیریت عاملی صنایع مخابرات (صما) شرکت صاایران به مدیرعاملی ایرانسل، وحید صدوقی از مدیریت عاملی صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) به مدیرعاملی شرکت ارتباطات سیار ایران و محمد مهدی عطوفی با سابقه مدیریت عاملی انستیتو ایزایران صاایران به مدیرعاملی رایتل رسیده بودند.

اکنون پس از گذشت ۱۳ سال از مدیریت قلمبر دزفولی و کنار رفتن او از ایرانسل، باید دید که آینده این اپراتور در دستان عباسی آرند چگونه رقم خواهد خورد؛ آینده‌ای که احتمالا عناصری چون اینترنت اشیا و نسل پنجم اینترنت همراه در آن حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • nima.namdar
    nima.namdar | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    ی عوضی ک بسته هارو گرونتر کرد

  • Haa Med
    Haa Med | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    دزدی دیگر در لباس بره

    • nexaen
      nexaen | ۱ اسفند ۱۳۹۷

      لباسشم بره نیست. طرف شرکت الکترونیکی رو با مسجد اشتباه گرفته و اومده مسابقات قرانی برگزار کرده. این سپاهیا مملکت رو تا بالا نکشن ول کن نیستن.

      • Safa313
        Safa313 | ۲ اسفند ۱۳۹۷

        نقدا مملکت رو دزدهای هم پیالۀ امثال تو بالا کشیدند و یه آبم روش خوردند. نود و نه درصد دزدا و رانت خورا مثل تو سه تیغه هستند و ظاهر اسلامی ندارند. همشونم بی دینند حتی اونهایی که تظاهر به دینداری میکنند.
        ضمنا بیسواد ابله، یارو یکی از مدیرای صا ایرانه و صا ایران مال وزارت دفاعه. و نه در گذشته سپاهی بوده نه الان!
        خریت درد بزرگیه که درمانی جز مطالعه از منابع درست جهت افزایش شعور نداره.

        • nexaen
          nexaen | ۳ اسفند ۱۳۹۷

          جهت اطلاع بقیه:
          صاایران وابسته به بخش مخابرات سپاه پاسداران ایرانه و بخشی از قسمت های دستگاه های ارسال امواج پارازیت هم توسط این مجموعه تولید میشه.

          جهت اطلاع تو عرزشی:
          درست میگی مشکلات ما برمیگرده به نداشتن سواد و آموزش صحیح. که اگه داشتیم امثال تو رو نداشتیم که تو 1400 سال پیش زندگی میکردن و تو کوچه بن بست قبیله ی قریش گیر کرده باشن. انسان هایی با این میزان قدرت درک و تحلیل میتونن کشوری رو با این همه منابع تبدیل کنن به چنین روزی. و بعد دو قورت و نیمشون هم باقی باشه و پر رو باشن. مشکل از آموزشه. موافقم.

          درضمن، ایرانسل از شرکت های زیر مجموعه ی سپاهه و بیشتر مدیران رده بالای این شرکت سپاهی هستن. در زمان استخدام فرم های اطلاعات وابسته به سپاه رو میدن که پر بشه. در ساختمان اصلی این شرکت در خیابان هروی طبقه ی آخر دفتر رییس شرکت قرار داره و یک دفتر دیگه که متعلق به نیروهای اطلاعات سپاهه.

          • nexaen
            nexaen | ۳ اسفند ۱۳۹۷

            رییس شرکت اشتباه نوشتم. منظورم مدیر عامل بود.

مطالب پیشنهادی