ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 5G
تکنولوژی

منتظر عرضه آیفون 5G در سال ۲۰۱۹ نباشید

به گزارش رویترز، اینتل چیپست مودم 5G خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نخواهد کرد. همانطور که می‌دانید اپل چند وقتی است که از مودم‌های اینتل برای تلفن‌های هوشمندش استفاده می‌کند و این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به گزارش رویترز، اینتل چیپست مودم 5G خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نخواهد کرد. همانطور که می‌دانید اپل چند وقتی است که از مودم‌های اینتل برای تلفن‌های هوشمندش استفاده می‌کند و این خبر بدین معنی خواهد بود که آیفون 5G حداقل تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی و حتی مدتی پس از آن عرضه نخواهد شد.

آیفون 5G

بدین ترتیب اپل کم کم از رقبایش در تولید موبایل 5G عقب خواهد افتاد و محصولاتش تا مدتی نمی توانند از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی کنند. این در حالی است که سامسونگ، چهارشنبه هفته‌ی قبل از گلکسی اس 10 5G با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل رونمایی کرد. از سوی دیگر کمپانی‌های ال جی و هواوی رسماً اعلام کرده‌اند که در کنگره جهانی موبایل امسال یعنی MWC 2019 از موبایل‌های 5G خودشان رونمایی می‌کنند.

آیفون 5G
گلکسی اس 10 5G

هفته‌ی گذشته کوالکام نیز نسل دوم چیپ مودم 5G خود را معرفی نمود. این چیپست که اسنپدراگون X55 نام دارد، در واقع جایگزین مودم X50 شده و قرار است تا پایان امسال در تلفن‌های هوشمند زیادی بکار رود. سخنگوی این شرکت تایید کرده که در سال 2019 بیش از 30 دیوایس مبتنی بر تکنولوژی 5G کوالکام عرضه خواهند شد.

نمونه‌های اولیه مودم 5G تا پایان امسال در اختیار بسیاری از تولید کنندگان موبایل قرار خواهد گرفت اما تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، خط تولید چیپست‌های مودم یاد شده در این شرکت به راه نخواهد افتاد. سرپرست بخش 5G اینتل «ساندار ریورا» اعلام کرد که محصولات 5G این شرکت تا سال ۲۰۲۰ میلادی در اختیار خریداران قرار نخواهد گرفت. این خبر بدین معنی است که طرفداران اپل حداقل تا سال ۲۰۲۰ میلادی نباید منتظر عرضه آیفون 5G باشند.

آیفون 5G

البته چندی پیش شایعاتی مبنی بر پایان همکاری اپل با اینتل شنیده شد. پس از آن گزارش شد اپل مذاکراتی با دیگر تولیدکنندهای چیپست نظیر سامسونگ و مدیاتک انجام داده تا تولید چیپست‌های 5G برای آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را به آنها بسپارد. بدین صورت احتمال عرضه آیفون 5G در سال آینده هنوز وجود خواهد داشت و باید دید که اپل تولید چیپ مودم‌های 5G آیفون‌هایش را به چه شرکتی واگذار خواهد کرد؟

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    وقتی 5g کاربردی نداره بدرد چی میخوره ؟
    رفت تا ۴ الی ۵ سال یا حتی بیشتر ک اونوقت گوشی های 5g ارزش داشته باشند

    • Mobin
      Mobin | ۴ اسفند ۱۳۹۷

      فکر میکنی تا ۴-۵ سال دیگه اینجا ۵g راه میوفته؟ ?

  • amir big
    amir big | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    منتظر نیستیم

مطالب پیشنهادی