ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیانگذار علی بابا: در ائتلاف برای فردا به دنبال هم‌افزایی کسب‌وکارهای سنتی و نوین هستم

نهمین انتخابات اتاق بازرگانی در یازدهم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و ائتلافی به نام ائتلاف برای فردا که در آن یازده نفر از فعالان ICT حضور دارند در این دوره حضوری پررنگ دارند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

نهمین انتخابات اتاق بازرگانی در یازدهم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و ائتلافی به نام ائتلاف برای فردا که در آن یازده نفر از فعالان ICT حضور دارند در این دوره حضوری پررنگ دارند. این ائتلاف برنامه‌های متفاوت و گوناگونی دارند که یکی از آنها نگاهی جدید و نو به کسب‌وکارهای نوین است.

«مجید حسینی نژاد» بنیانگذار علی بابا یکی از افرادی است که در این ائتلاف حضور دارد؛ مجموعه‌ای که به مدیریت او و هم‌تیمی‌هایش اداره می‌شود توانسته در اکوسیستم استارت‌ آپی کشور حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و به موفقیت‌های زیادی برسد. اما حضور او در این ائتلاف هم باعث رسیدن به موفقیت‌هایی مشابه خواهد شد؟ حسینی نژاد باور دارد که این ائتلاف برای جامعه کسب و کارها و اقتصاد آینده کشور امر بسیار مهمی است.

حسینی نژاد گسستی که بین کسب‌وکارهای نوین (دانش‌بنیان و استارت آپی) و کسب‌وکارهای سنتی وجود دارد را موضوع بسیار مهمی می‌داند و وظیفه خود می‌داند که در صورت پیروزی ائتلاف، این گسست را به یک هم‌افزایی تبدیل کند. او در گفتگو با دیجیاتو، ضمن اشاره به همین نکته می‌گوید:

«با فضای بازرگانی و سنتی چندان بیگانه نیستم و از سال ۸۱ کارت بازرگانی دارم و هم‌اکنون هم در یکی دو کارخانه سهامدار و جزو هیات مدیره هستم؛ لذا با این فضا کاملا آشنا هستم و دغدغه‌های آن را می‌دانم. افراد زیادی از این حوزه بودند که با من در طی این یکسال برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین با من تماس داشته و از من مشاوره خواستند. از نظر من باید بتوانیم این افرادِ مشتاق در بازار سنتی را با تیم‌های حاذق استارت آپی پیوند دهیم تا به بهترین هم‌افزایی برسیم.»

مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی و نحوه تعامل بین کارمندان از دیگر مواردی هستند که در صنایع سنتی همانند کسب‌وکارهای نوین نیست. این موضوع نیز از دغدغه‌های بنیانگذار استارت‌آپ دانش‌بنیان علی بابا هستند و او را ترغیب می‌کند که یک پل ارتباطی بین این دو بخش شود:

«بخش سنتی تمایل دارد در این حوزه کار کند، ولی می‌توان آنها را به تیم‌های حاذق استارت آپی وصل کرد، نه اینکه خودشان وارد تیم سازی شوند و شکست بخورند. من با سابقه‌ و تجربه‌ای که دارم به جرات می‌توانم بگویم که همکاری تیم‌های کسب‌وکاری نوین با بخش سنتی به این شیوه، بهترین خروجی و نتیجه را در بر خواهد داشت. سابقه و سرمایه بخش سنتی با خلاقیت و تکنولوژی تیم‌های جدید و روش مدیریت VCها ترکیبی است که می‌تواند اقتصاد کشور را دگرگون کند و مشکلات بسیاری را رفع کند.»

او باور دارد که در ترکیب تیم‌های VC و سنتی و استارت آپی، دغدغه‌ تمام سه گروه رفع خواهد شد و می‌توانند با اعتماد به یکدیگر کار را پیش ببرند. حسینی نژاد که در کارخانه تولید پلمیر در شهرک‌های صنعتی شکوییه و در زمینه تولید انرژی هم فعالیت دارد، تاکید می‌کند که با فضای کاری سنتی غریبه نیست.

بنیانگذار علی بابا، کل تیم ائتلاف برای فردا را یک نیروی کارآمد می‌داند و تاکید دارد که تمام تیم می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند نه یکایک آنها به صورت مفرد. او در پاسخ به این سوال که آیا اتاق بازرگانی می‌تواند در برابر نهادها و دیگر سازمان‌های حاکمیت حرفی برای گفتن داشته باشد و راهی پیش ببرد به دیجیاتو می‌گوید:

«چیزی که در کشور ما باید متحول شود، بستری است که ما در آن زندگی و کار می‌کنیم. اتاق بازرگانی می‌تواند و این پتانسیل را دارد که این بستر را از طریق تعامل با حاکمیت، دولت و نهادهای قانون‌گذار متحول کند؛ این اتفاق هم نمی‌افتد مگر در صورتی که اتاق بازرگانی شنونده خوبی باشد و بتواند تمام حرف‌ها و دغدغه‌ها بشنود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • moslemzare
    moslemzare | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    علی بابا مگه فروشگاه تو چین نیس

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۵ اسفند ۱۳۹۷

      سایت علی بابا تو ایران یکی از سایتهای خرید و فروش بلیت سفر هست و تشابه اسمی دارن این دوتا باهم

مطالب پیشنهادی