ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میکرو اس دی اکسپرس
تکنولوژی

کارت‌های میکرو اس دی اکسپرس با سرعت تبادل داده بیشتر در راهند

اتحادیه SD (گروهی که استاندارد کارت‌های حافظه را تعیین می کند) امروز در نمایشگاه MWC بارسلونا، از نوع جدید حافظه‌های میکرو اس دی با عنوان microSD Express پرده‌برداری کرد که سرعت تبادل داده سریع‌تر از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۵

اتحادیه SD (گروهی که استاندارد کارت‌های حافظه را تعیین می کند) امروز در نمایشگاه MWC بارسلونا، از نوع جدید حافظه‌های میکرو اس دی با عنوان microSD Express پرده‌برداری کرد که سرعت تبادل داده سریع‌تر از قبل را نوید می‌دهند.

کارت‌های میکرو اس دی جدید ضمن ارائه سرعت بیشتر در دریافت و ارسال فایل‌های مختلف، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. بنابراین دیوایس‌های هوشمندی که به این کارت‌ها تجهیز شده‌اند، مصرف باتری کمتری خواهند داشت.

فرمت جدید قرار است در قالب کارت‌های microSDHC Express، microSDXC Express و microSDUC Express به دست کاربران برسد. درست مثل SD Express، تکنولوژی میکرو اس دی اکسپرس نیز از استاندارد PCIe برای دستیابی به سریع‌ترین نرخ تبادل دیتا (985 مگابایت در ثانیه) استفاده می‌کند.

میکرو اس دی اکسپرس

دستیابی به این سرعت به لطف اینترفیس‌های PCIe 3.1 و NVMe v1.3 که در ردیف دوم پین‌های این کارت‌های حافظه حضور دارند، حاصل می‌شود. به گفته اعضای اتحادیه SD کارت‌های جدید ضمن مصرف کمتر انرژی برای تبادل داده می‌توانند با درگاه‌های قدیمی هم سازگار باشند.

شکی نیست که با دستیابی به سرعت‌های بالاتر در تبادل دیتا، رویکرد سازندگان تلفن‌های هوشمند در طراحی دیوایس‌ها تغییر خواهد کرد. سرعت Read و سرعت رایت، برای مدت‌های طولانی فاکتوری محدودکننده در طراحی حافظه‌های جانبی بوده‌اند اما حالا و با این فرمت جدید، سرعت تبادل داده در این حافظه‌های جانبی می‌تواند با همین سرعت در حافظه‌های داخلی برابر کند.

حالا که تکنولوژی 5G در حال فراگیر شدن است و دوربین‌های عکاسی و دوربین‌های موبایل، خروجی‌های حجیم‌تری تحویل می‌دهند، مطمئنا حافظه‌های جانبی با سرعت تبادل فایل بالا می‌توانند نقش بسیار کمک‌کننده‌ای در آسانی کار کاربران داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی