ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوین هایو
تکنولوژی

سرویس ارزکاو کوین هایو هفته آینده به کار خود پایان می‌دهد

با فروکش کردن تب ارزهای مجازی در دنیا و کاهش ارزش انواع مختلف پول رمزنگاری شده، توسعه دهندگان سرویس ارزکاو کوین هایو که ارز Monero را استخراج می کرد، از تعطیلی آن طی هفته آینده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۸

با فروکش کردن تب ارزهای مجازی در دنیا و کاهش ارزش انواع مختلف پول رمزنگاری شده، توسعه دهندگان سرویس ارزکاو کوین هایو که ارز Monero را استخراج می کرد، از تعطیلی آن طی هفته آینده خبر دادند.

Coinhive که در سال 2017 به عنوان یک سرویس ارزکاو قانونی معرفی شده بود، به مالکان وبسایت ها اجازه می داد به جای نمایش تبلیغات به کاربران، از توان پردازشی سیستم آنها برای استخراج مونرو استفاده کنند. خدمات مورد بحث که با اضافه کردن کد جاوا به صفحات وب فعال می شود، در زمان معرفی سر و صدای زیادی هم به پا کرده بود.

البته کوین هایو در ابتدا به صورت آزمایشی روی بعضی از سایت ها قرار گرفت و به عنوان روشی جایگزین برای کسب درآمد معرفی شد؛ با این حال اکثر کاربران از نحوه عملکرد آن و در اختیار گرفتن منابع سیستم راضی نبودند و به همین خاطر، کوین هایو از مسیر قانونی راه به جایی نبرد.

ارزش مونرو در یک سال اخیر 85 درصد کاهش داشته است

اما محبوبیت سرویس مورد بحث نزد هکرها بسیار بالا رفت و مهاجمان با قرار دادن کدهای کوین هایو روی اپلیکیشن های اندرویدی، سایت های پرطرفدار و همچنین پایگاه های دولتی، مقادیر زیادی ارز مجازی استخراج کردند که این موضوع منجر به مسدود شدن دامنه Coinhive توسط نرم افزارهای ضد ویروس و افزونه های ضد تبلیغات مرورگرها شد.

کوین هایو

حالا با ترکیدن حباب ارزهای مجازی و اوضاع نابسامان این بازار، توسعه دهندگان کوین هایو اظهار داشته اند که این سرویس در تاریخ 17 اسفند (8 مارس) به کار خود پایان می دهد.

به گفته توسعه دهندگان، در کنار سقوط ارزش پول های رمزنگاری شده (ارزش مونرو در یک سال اخیر 85 درصد کاهش یافته است) و افت مبادلات در بازار، انشعابات جدید مونرو و همچنین بروزرسانی الگوریتم های استخراج آن از تاریخ 18 اسفند، موجب شده که ادامه فعالیت کوین هایو برای تیم توسعه توجیه پذیر نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vqueen
    vqueen | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    پایان؟

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    "حالا با ترکیدن حباب ارزهای مجازی و اوضاع نابسامان این بازار"
    با کشف قیمت حدودا واقعی فرصتهای ترید کردن توی این بازار بیش از پیش شده ، نبود حباب دال بر نابسامانی نیست !!!

مطالب پیشنهادی