ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مینی چیتا MIT
علمی

ربات مینی چیتا MIT پشتک وارو می‌زند [تماشا کنید]

یوزپلنگ یکی از زیباترین و سریع‌ترین حیوانات کره زمین است و علاوه بر این نماد کشورمان نیز به شمار می‌رود اما ربات مینی چیتا MIT (یوزپلنگ کوچک) می تواند از خود این حیوان خطرناک‌تر باشد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

یوزپلنگ یکی از زیباترین و سریع‌ترین حیوانات کره زمین است و علاوه بر این نماد کشورمان نیز به شمار می‌رود اما ربات مینی چیتا MIT (یوزپلنگ کوچک) می تواند از خود این حیوان خطرناک‌تر باشد چرا که اخیراً قابلیت جدیدی به توانایی‌های خود اضافه کرده و یاد گرفته پشتک وارو بزند.

مینی چیتا MIT

پژوهشگران دانشگاه MIT چند سال روی رباتی به نام چیتا کار می کردند و موفق شدند آن را به دونده ای قابل تبدیل کنند. پس از آنکه پرش از روی موانع را هم به این ربات یاد دادند، حال نسخه‌ی کوچکی از این ربات به نام مینی چیتا توسعه یافته که می‌تواند پشتک وارو بزند.

مینی چیتا MIT تنها ۹ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند با می‌تواند با سرعتی معادل ۲.۴۵ متر حرکت کند. این ربات شگفت انگیز سرعتی معادل دو برابر سرعت راه رفتن انسان دارد و قابلیت حرکت به سمت چپ، راست یا عقب نیز برایش تعبیه شده. ضمن اینکه مینی چیتا می‌تواند بدنه خود را حین حرکت بچرخاند یا اینکه مانند یک سگ کوچک در کپه‌ای از برگ‌های خشک به بازی و پرش مشغول شود.

علاوه بر این اگر مزاحمتی برای حرکتش ایجاد شود می‌تواند تعادل خود را حفظ کند. جالب تر اینکه اگر بر فرض مثال، نتواند تعادل خود را کنترل کند، پاهای خود را جمع کرده، چرخیده و دوباره بلند می‌شود.

این ربات برادر کوچکتر چیتای MIT محسوب می‌شود که سال قبل پرش را فرا گرفته بود و می‌توانست موانعی که بر سر راهش وجود دارند را شناسایی کرده و برای جلوگیری از برخورد با آنها، از رویشان بپرد.

با این وجود پشتک وارو قابلیت بسیار جدیدی نیست و پیش از این دیدیم که ربات «اطلس» بوستون داینامیکس می توانست پشتک بزند. اطلس می‌تواند مثل یک پارکور کار حرفه ای روی لبه یک جعبه ایستاده و یک پشتک واروی فوق العاده عالی و بی نقص را به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    چه قشنگ

مطالب پیشنهادی