ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

e3e2fe0c-tesla-model-3-consumer-reports-2
خودرو

ویژگی های مدل پایه تسلا مدل 3 مشخص شد؛ ارزان ترین ساخته ایلان ماسک

پس از تقریبا دو سال انتظار، بالاخره تولید نسخه 35 هزار دلاری تسلا مدل 3 را شروع شد. این نسخه ارزان ترین عضو خانواده مدل 3 بوده و به دلیل پرداخت مشوق های مالی بیشتر برای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

پس از تقریبا دو سال انتظار، بالاخره تولید نسخه 35 هزار دلاری تسلا مدل 3 را شروع شد. این نسخه ارزان ترین عضو خانواده مدل 3 بوده و به دلیل پرداخت مشوق های مالی بیشتر برای خودروهای برقی در برخی ایالت ها و کشورها، ممکن است قیمت نهایی آن پایین تر از رقم مذکور باشد.

c15f8ec2-polestar-2-vs-tesla-model-3-visual-comp-4

طبق اطلاعات موجود، مدل استاندارد از این سدان الکتریکی می تواند تا 220 مایل (معادل تقریبا 355 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که در مقایسه با تریم های گران قیمت تر طبیعتا کمتر است.

به غیر از دامنه حرکتی، کابین این نسخه از تسلا مدل 3 نیز در رده ای پایین تر جای می گیرد. به عنوان نمونه صندلی ها روکش پارچه ای داشته و فرمان و صندلی ها نیز به صورت دستی تنظیم می شوند؛ همچنین سیستم مسیریاب بعضی از قابلیت های خود را از دست داده و سیستم صوتی نیز امکانات کمتری دارد.

e7ed0002-tesla-model-3-35k-02

اگر چه نسخه 35 هزار دلاری تسلا مدل 3 در مقایسه با دیگر اعضای خانواده خود از مشخصات و امکانات محدودتری بهره می برد، اما هنوز می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. این نسخه با شتاب 5.6 ثانیه ای و حداکثر سرعت 209 کیلومتر در ساعت کماکان در رده ای فراتر از رقیبی مثل نیسان لیف نسخه long-range قرار می گیرد.

4135838f-tesla-model-3-35k-01

علاوه بر نسخه استاندارد، تسلا نسخه ای دیگر به نام Standard Range Plus معرفی کرده که از لحاظ برد حرکتی و امکانات از وضعیت بهتری برخوردار است.

این نسخه می تواند با یک بار شارژ تا 386 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. صندلی های جلوی گرم شونده با امکان تنظیم در 12 جهت، سیستم صوتی با کیفیت تر، چراغ های مه شکن LED، شتاب 5.3 ثانیه ای و حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت، از جمله برتری های نسخه Standard Range Plus در برابر مدل 3 استاندارد 35 هزار دلاری به شمار می روند. برای خرید این نسخه 37 هزار دلار قیمت تعیین شده است.

e9a8b285-tesla-model-3-consumer-reports-1

بد نیست اشاره کنیم تسلا زودتر از آنچه انتظار می رفت، موفق شد نسخه 35 هزار دلاری را راهی بازار کند. فروش محصولات فقط به صورت آنلاین یکی از استراتژی هایی است که تسلا در پیش گرفته تا قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش دهد. به گفته این خودروساز کالیفرنیایی اتخاذ چنین سیاستی 6 درصد از بهای مدل های تولیدی می کاهد.

تسلا مدل 3

ناگفته نماند تسلا اخیرا با ارایه یک آپدیت از راه دور، 5 درصد به میزان حداکثر قدرت همه مدل 3 های فروخته شده افزوده است. این آپدیت مسافت قابل پیمایش نسخه Long Range RWD از مدل 3 را نیز به 523 کیلومتر و حداکثر سرعت نسخه Performance را به 260 کیلومتر در ساعت افزایش می دهد.

در پایان این را هم اضافه کنیم که امکان سفارش نسخه 35 هزار دلاری مدل 3 اکنون در سایت تسلا فراهم شده است. تحویل این نسخه ظاهرا از روزهای آتی آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    ای ول میترکونه. فکر کنم رکورد فروش اتومبیلهای برقی رو بشکونه. ? ?

  • Hossein MI
    Hossein MI | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    باز هم اخبار تکنولوژی و باز هم حسرت از نوع ایرانی

  • Tiger
    Tiger | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    این وسط گیر کردم که برم ثبت نام ایران خودرو و سایپا همیشه مطمئن یا برم ثبت نام واسه تسلا،بچه ها شما کمکم کنید از این دو راهی سخت نجات پیدا کنم...

    • آریا
      آریا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

      خب معلومه. سایپا مطمعن ?

مطالب پیشنهادی