ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Volvo will limit cars to 112MPH
خودرو

محدودسازی حداکثر سرعت؛ راهکار کلاسیک ولوو برای افزایش ایمنی

کمپانی ولوو که نام آن با واژه ایمنی عجین شده، برای به حداقل رساندن احتمال تصادفات و سوانح جاده ای تصمیمی عجیب گرفت. این خودروساز با سابقه سوئدی اعلام کرده که از سال آینده حداکثر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

کمپانی ولوو که نام آن با واژه ایمنی عجین شده، برای به حداقل رساندن احتمال تصادفات و سوانح جاده ای تصمیمی عجیب گرفت. این خودروساز با سابقه سوئدی اعلام کرده که از سال آینده حداکثر سرعت محصولات خود را به 112 مایل (180 کیلومتر) در ساعت محدود خواهد نمود.

به گفته سوئدی ها این اقدام بخشی از استراتژی Vision 2020 به شمار می رود. همانطور که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، با این استراتژی ولوو در نظر دارد از سال آینده از جان باختن سرنشینان یا وارد شدن صدمات جدی به آنها داخل مدل های تولیدی خود پیشگیری کند.

1-volvo-v60-2018-rt-hero-front

به عنوان یکی از جاه طلبانه ترین چشم اندازهای ایمنی در صنعت خودرو، استراتژی Vision 2020 اکنون به خارج از خودرو نیز گسترش یافته و از سایر تکنولوژی ها هم برای تمرکز روی رفتارهای راننده بهره گرفته می شود.

اگر چه محدود کردن نهایت سرعت ممکن است به مذاق برخی افراد خوش نیاید، اما ولوو اعتقاد دارد در صورت تجاوز از سرعتی معین، سیستم های ایمنی دیگر نمی توانند به درستی انجام وظیفه کرده و از وقوع تصادفات یا وارد شدن صدمه به سرنشینان جلوگیری کنند. این کمپانی 25 درصد از سوانح منجر به مرگ در جاده ها را ناشی از سرعت غیر مجاز می داند.

آقای هاکان ساموئلسون مدیرعامل بخش خودروهای سواری گروه ولوو با پیشگام خواندن این برند در عرصه ایمنی از دیرباز تاکنون افزوده:

تحقیقات ما نشان می دهند دلیل اصلی صدمات جدی یا مرگ سرنشینان در خودروهایمان چیست. هر چند محدود کردن سرعت چاره ای اساسی نیست، اما اگر جان فقط یک نفر به واسطه این اقدام حفظ شود، ارزش آن آشکار می شود.

ولوو

علاوه بر این ولوو در حال تحقیق روی سیستمی است که کنترل هوشمند سرعت را با تکنولوژی ژئوفنسینگ (حصارهای جغرافیایی) ترکیب می کند. این سیستم امکان محدود کردن سرعت در نزدیکی مدارس یا بیمارستان ها را میسر می سازد.

به غیر از سرعت غیر مجاز، ولوو مستی و حواس پرتی در حین رانندگی را دو عامل اصلی دیگر در وقوع تصادفات اعلام کرده است. این کمپانی قصد دارد برای مقابله با این عوامل نیز راهکارهایی را پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Payam Alin
    Payam Alin | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    دمش گرم کار کملا درستی میکند

مطالب پیشنهادی