ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شدت گرفتن حملات سایبری کره شمالی علیه آمریکا در جریان دیدار ترامپ و اون

در حالی که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ویتنام در حال مذاکره بودند، هکرهای کره شمالی حملاتی را علیه اهدافی در آمریکا و سایر نقاط دنیا انجام دادند. ۱۸ ماه از این عملیات ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

در حالی که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ویتنام در حال مذاکره بودند، هکرهای کره شمالی حملاتی را علیه اهدافی در آمریکا و سایر نقاط دنیا انجام دادند.

۱۸ ماه از این عملیات سایبری که به وسیله نیویورک تایمز گزارش شد می‌گذرد و حتی در در جریان مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی نیز کسب و کارهای آمریکایی و اروپایی با آن روبرو شده اند.

بر اساس گزارشی که از سمت مک‌آفی منتشر شده، این هکرها بیشتر از ۸۰ کمپانی مختلف در صنایع مهمی مانند انرژی، ارتباطات و همچنین بخش‌های دولتی و نظامی را مورد هدف قرار داده‌اند. در ادامه این گزارش آمده است که جدا از ایالات متحده‌، کشورهای انگلستان، آلمان و ترکیه به ترتیب بیشتر از سایرین با این حملات سایبری روبرو شده اند.

هکرهای کره شمالی

مک‌آفی طی دسامبر ۲۰۱۸ به وجود چنین حملاتی پی برده اما این احتمال وجود دارد که آن‌ها از اوایل سپتامبر سال ۲۰۱۷ آغاز شده‌ باشند. در ادامه این گزارش به این نکته اشاره شده که حملات شباهت‌های زیادی با تلاش‌های قبلی انجام شده از سمت هکرهای کره شمالی داشته و این بار هم از روندی مشابه برای نفوذ به کمپانی‌های مورد تهاجم استفاده شده است.

به گزارش تایمز، مک آفی به سرورهایی که توسط هکرها برای انجام حملات استفاده می‌شده دسترسی پیدا کرده و در زمان انجام این حملات، آن‌ها را رصد کرده است. ظاهرا طی این حمله بانک‌ها،‌ شرکت‌های آب برق و در نهایت کمپانی‌های نفتی بیشتر از سایرین مورد هدف قرار گرفته‌اند. به طور کلی هکرهای شمالی در تهاجم جدید خود بیشتر از ۱۰۰ کمپانی در سرتاسر اروپا و آمریکا را مورد هدف قرار داده اند.

طی سال‌های اخیر هکرهای کره شمالی حملات سایبری گوناگونی را علیه اهداف زیادی در جهان انجام داده اند. پیش از این هم بسیاری از روزنامه های پرمخاطب آمریکا به خاطر حمله سایبری دچار اختلال شدند. همچنین هکرهای این کشور تا امروز ده‌ها میلیون دلار از خودپردازهای سرتاسر دنیا سرقت کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    این خپلو دیگه خیلی پرو شده

  • MiAmir
    MiAmir | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    بهشون میگن دلواپسان. تو ایرانم داشتیم ولی از دم پخمه بودن تو علم

مطالب پیشنهادی