ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جذاب ترین V12 بولونیا؛ قدرت نمایی لامبورگینی آونتادور SVJ Roadster در نمایشگاه خودرو ژنو

لامبورگینی رسما از مدل رودستر محصول ویژه و تولید محدود خود یعنی  آونتادور SVJ رونمایی کرد. این سوپرخودرو 2 نفره در تعداد 800 دستگاه تولید خواهد شد و طبق گفته استفانو دومینکالی رئیس لامبورگینی، تجربه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

لامبورگینی رسما از مدل رودستر محصول ویژه و تولید محدود خود یعنی  آونتادور SVJ رونمایی کرد. این سوپرخودرو 2 نفره در تعداد 800 دستگاه تولید خواهد شد و طبق گفته استفانو دومینکالی رئیس لامبورگینی، تجربه رانندگی با آن نه تنها به جذابیت مدل مسقف آن خواهد بود بلکه امکان لذت بردن از هوای آزاد نیز به آن افزوده شده است.

این مدل در کنار دیگر مدل رودستر جدید لامبورگینی یعنی هوراکان EVO Spyder در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته خواهد شد.

سقف فیبرکربنی این خودرو به صورت دستی و با اهرم های سبک وزنی که در داخل اتاق قرار دارد باز شده و در زیر کاپوت جلویی خودرو که برای جایگیری آن تعبیه شده قرار خواهد گرفت. تمام این مکانیزم تنها 50 کیلوگرم به وزن خودرو افزوده که به این معنی است که وزن کلی این مدل به 1575 کیلوگرم می رسد.

موتور V-12 که قوی ترین موتور محصولات تولید انبوه لامبورگینی است، در حدود 759 اسب بخار قدرت در حداکثر دور 8500 rpm  و 719 نیوتن متر گشتاور در حداکثر دور 6750 rpm تولید میکند. این نیرو به هر چهارچرخ خودرو ارسال می شود.

این رودستر برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت خودرو نیز به 347 کیلومتر بر ساعت می رسد. طبق اعلام لامبورگینی عملکرد خودرو و صلب بودن شاسی آن با برداشتن سقف و ایجاد تغییر به نسبت مدل مسقف، همچنان به خوبی گذشته بوده و تغییری نکرده است.

همانند مدل کوپه از آخرین حربه لامبورگینی در زمینه آیرودینامیک فعال موسوم به ALA در این مدل نیز استفاده شده است. این سیستم با کمک موتورهای الکتریکی امکان باز کردن دریچه های مخصوصی را در محور جلو و عقب خودرو فراهم می سازد تا در زمان نیاز حداکثر نیروی رو به پایین ممکن توسط این سیستم تولید شود و یا در زمان هایی که به درگ پایین تری نیاز است، با بسته شدن دریچه ها، خودرو در حالت بهینه قرار بگیرد.

در دو طرف خودرو نیز مجاری ورود هوا قرار گرفته است که امکان خنک سازی و کاهش نیروی درگ را فراهم می کند. طبق اعلام لامبورگینی این مدل به نسبت مدل رودستر آونتادور SV در حدود 40 درصد نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کند و از SVJ یک هیولای شهری مناسب پیست های اتومبیل رانی می سازد.

لامبورگینی

شیشه عقب خودرو که محفظه اتاق و موتور خودرو را از یکدیگر جدا می کند به صورت الکتریکی کنترل می شود. این بخش درواقع وظیفه مدیریت جریان هوا (جلوگیری از بروز اغتشاش هوا) درون کابین را نیز بر عهده دارد. آونتادور SVJ Roadster با احتساب مالیات در حدود 387.988 پوند قیمت دارد که بیشتر از قیمت مدل کوپه با قیمت 360 هزار پوند است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی