ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلطنت اپل بر قلمروی پوشیدنی ‌های هوشمند ادامه دارد

سال ۲۰۱۸ میلادی آنچنان روز‌های خوبی برای بازار تلفن‌های هوشمند رقم نزده و تنها کمپانی‌هایی نظیر هواوی و شیائومی موفق شده‌اند در این بخش موفق باشند. با این وجود تمرکز بازار گجت‌ها روی بخش دیگری متمرکز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

سال ۲۰۱۸ میلادی آنچنان روز‌های خوبی برای بازار تلفن‌های هوشمند رقم نزده و تنها کمپانی‌هایی نظیر هواوی و شیائومی موفق شده‌اند در این بخش موفق باشند. با این وجود تمرکز بازار گجت‌ها روی بخش دیگری متمرکز شده و ساعت‌های هوشمند طی چند فصل گذشته، افزایش فروش داشته‌اند. درست است که توجه کاربران به دستبند‌های سلامتی ارزان قیمت جلب شده اما آمار فروش موسسه IDC نشان می‌دهد که هنوز سلطنت اپل بر قلمروی پوشیدنی ‌های هوشمند ادامه دارد.

سلطنت اپل واچ
آمار فروش پوشیدنی‌های هوشمند طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی به تفکیک برند

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده توسط موسسه بین المللی داده یا IDC، عرضه جهانی پوشیدنی‌های هوشمند طی سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، به رقم ۵۹.۳ میلیون دستگاه رسیده و رکورد فروش فصلی این گجت‌ها در طول تاریخ شکسته است.

این در حالی است که طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۴۵.۱ میلیون پوشیدنی فروخته شده بود و این رقم طی یکسال ۳۱.۴ درصد افزایش یافته است.

سلطنت اپل واچ
آمار فروش پوشیدنی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ میلادی به تفکیک برند

به طور کلی میزان فروش پوشیدنی‌ها طی سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال قبل ۲۷.۵ درصد افزایش یافته و به رقم ۱۷۲.۲ میلیون دستگاه رسیده است. بنابراین بازار گجت‌های پوشیدنی بسیار داغتر از قبل شده و اوضاع خوبی دارد و بعید نیست بسیاری از شرکت‌های معروف، به تولید این محصولات بپردازند.

باید گفت که IDC بر خلاف گذشته هدفون‌ها را هم در این سرشماری جز پوشیدنی‌ها حساب کرده و میزان فروش آنها هم بررسی شده. این موسسه با توجه به اینکه این روز‌ها کاربران بیشتر از گذشته به خرید هدفون‌های بی سیم روی می‌آورند و برای بیشتر این گجت‌، قابلیت دستیار هوشمند در نظر گرفته شده، چنین هدفون‌هایی را جزو گجت‌های هوشمند به حساب آورده است.

سلطنت اپل واچ
نتظار می‌رود که اپل طی رویدادی در روز پنجم فروردین ماه، از ایرپاد 2 به همراه آیپد‌های سال ۲۰۱۹ رونمایی کند.

کاربران طی سه ماهه پایانی امسال علاقه زیادی به خرید این گجت‌ها پیدا کرده‌اند. به حدی که میزان فروش هدفون‌های بیسیم ۶۶.۴ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که افزایش عرضه ساعت‌های هوشمند تنها ۵۵.۲ درصد بوده است.

بر اساس گزارشات جدید، اپل هنوز برنده بازی تاج و تخت در بازار پوشیدنی‌های هوشمند بوده و موفق شده با ثبت آمار فروش ۱۶.۲ میلیون واحد در سه ماهه پایانی و ۴۶.۲ میلیون دستگاه در کل سال ۲۰۱۸ میلادی، سلطنت اپل بر قلمروی پوشیدنی ‌های هوشمند حفظ کند.

سلطنت اپل واچ
مینگ چی کو: عینک هوشمند اپل تا سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

روندی که به نظر می‌رسد با عرضه ایرپاد 2 و عینک هوشمند اپل ادامه داشته باشد و فاصله اپل با دیگر رقبا را در این بازار بیشتر کند. به نظر شما شرکتی می‌تواند با پوشیدنی‌های هوشمند جدید خود گوی رقابت را از کمپانی کوپرتینویی برباید و به سلطنت اپل بر قلمروی پوشیدنی ‌های هوشمند پایان دهد؟

 

تماشا کنید: تست مقایسه کلی سرعت اپل واچ های مختلف با یکدیگر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی