ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

koenigsegg jesko (1)
خودرو

معرفی کوئنیگ زگ جسکو؛ ابر اتومبیلی خارق العاده برای شکستن رکورد سرعت جهان

کمپانی سوئدی کوئنیگ زگ از جدیدترین سوپر اتومبیل خود در نمایشگاه خودروی ژنو پرده برداری کرد. این خودرو جانشین Agera RS محسوب شده و به احترام پدر کریستین ون کوئنیگ زگ (بنیانگذار کمپانی) جسکو (Jesko) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

کمپانی سوئدی کوئنیگ زگ از جدیدترین سوپر اتومبیل خود در نمایشگاه خودروی ژنو پرده برداری کرد. این خودرو جانشین Agera RS محسوب شده و به احترام پدر کریستین ون کوئنیگ زگ (بنیانگذار کمپانی) جسکو (Jesko) نامگذاری شده است.

koenigsegg jesko (6)

نیروبخش کوئنیگ زگ جسکو نسخه ارتقا یافته از موتور 5 لیتری V8 و توئین توربوی معروف سوئدی ها است. به لطف بهینه سازی های انجام شده، این موتور اکنون می تواند 1280 اسب بخار قدرت تولید کند که در نوع خود رقمی شگفت انگیز به شمار می رود. جالب اینکه در صورت استفاده از سوخت E85 برای این موتور، بیشینه قدرت آن به 1600 اسب بخار می رسد. حداکثر گشتاور موتور جسکو 1500 نیوتن متر اعلام شده است.

koenigsegg jesko (11)

برای انتقال نیرو به چرخ ها از یک گیربکس اختصاصی که از آن با نام Light Speed Transmission یاد می شود، بهره گرفته شده است. این گیربکس 90 کیلوگرمی 9 سرعته بوده و عملکردی مشابه با نمونه های دو کلاچه دارد. البته به لحاظ ساختاری این گیربکس تفاوت هایی را داشته و تعویض دنده ها در آن در زمان باورنکردنی 20 میلی ثانیه انجام می گیرد. همچنین نیازی به تعویض ترتیبی دنده ها نبوده و می توان در کسری از ثانیه مثلا از دنده هفتم مستقیما دنده چهارم را انتخاب کرد.

koenigsegg jesko (9)

از لحاظ ظاهری جسکو شباهت های زیادی با Agera RS داشته و نسخه تکامل یافته آن احساس می شود. با این حال وجود اجزای ایرودینامیکی متعدد جسکو را از Agera RS متمایز می کند.

koenigsegg jesko (8)

بدون شک باله عظیم موجود در قسمت عقب را می توان یکی از شاخص ترین ویژگی های ظاهری کوئنیگ زگ جسکو نامید. این باله هنگام حرکت با سرعت 275 کیلومتر در ساعت به اندازه 1000 کیلوگرم نیروی رو به پایین (downforce) ایجاد می کند که این رقم در مقایسه با باله Agera RS حدود 40 درصد بیشتر است.

koenigsegg jesko (12)

توجه مهندسین کوئنیگ زگ به بحث ایرودینامیک به حدی بوده که حتی از آینه های جانبی نیز برای افزایش پایداری جسکو کمک گرفته شده است. گفته می شود هر کدام از این آینه ها توانایی تولید حداکثر 18 کیلوگرم نیروی رو به پایین را دارا هستند.

koenigsegg jesko (7)

هندلینگ دیگر فاکتوری است که در جسکو مورد تاکید قرار گرفته است. این ابر اتومبیل سوئدی هم در جلو و هم در عقب از سیستم کمک فنر Triplex بهره می برد. همچنین محور عقب آن فرمانپذیر بوده و بر اساس فاکتورهایی مثل سرعت چرخش چرخ ها، زاویه فرمان، دور موتور و شتابگیری میزان حساسیت آن تغییر پیدا می کند.

koenigsegg jesko (3)

به دلیل اینکه بخش اعظمی از سازه و بدنه کوئنیگ زگ جسکو از فیبرکربن ساخته شده، این خودرو وزنی در حدود 1200 کیلوگرم دارد. به گفته مدیرعامل کمپانی، جسکو در دو نسخه عرضه خواهد شد که یکی از آنها مخصوص پیست و دیگری مخصوص دستیابی به حداکثر سرعت است. نسخه دوم توانایی رسیدن به سرعت خارق العاده 300 مایل (482 کیلومتر) در ساعت را دارا خواهد بود.

koenigsegg jesko (17)

شرکت کوئنیگ زگ فقط 125 دستگاه از جسکو را با قیمت پایه تقریبا 3 میلیون دلار تولید خواهد کرد. ظاهرا تاکنون 83 سفارش برای این ابر اتومبیل سوئدی ثبت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad saleh asadi
    mohammad saleh asadi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    البته "یسکو" درسته، سوئدی ها ج رو ی میگن اینجا، مث یوونتوس مثلا.

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    یاد کوئیک آشغال سایپا افتادم اونا کجانو ما کجائیم ...

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    محدودیت بوگاتی شیرون چرخ هاش بود که توان تحمل نیروی گریز از مرکز حدود 4000G رو نداشت
    الان این محدودیت کنار رفته که این خودرو میخواد به ۳۰۰ مایل برسه؟

مطالب پیشنهادی