ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرا قدرت باروری مردان ۵۰ درصد کاهش یافته؟

محققان با تحقیقات جدید خود متوجه شده‌اند که محیطی که انسان مدرن در آن زندگی می‌کند و غذایی که می‌خورد موجب شده که قدرت باروری مردان ۵۰ درصد کاهش یابد. این پژوهش با بررسی و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

محققان با تحقیقات جدید خود متوجه شده‌اند که محیطی که انسان مدرن در آن زندگی می‌کند و غذایی که می‌خورد موجب شده که قدرت باروری مردان ۵۰ درصد کاهش یابد. این پژوهش با بررسی و مقایسه نرخ باروری سگ های خانگی نر با انسان‌ها انجام شده و نشان می‌دهد که چرا در آینده نزدیک انسان مدرن برای تولید مثل با مشکل مواجه خواهد شد.

قدرت باروری

بنابر گفته‌ی این تیم تحقیقاتی، پژوهش‌هایی انجام شده نشان می‌دهد که طی ۸۰ سال گذشته، قدرت باروری اسپرم ۵۰ درصد کاهش یافته اما کسی متوجه نشده که این اتفاق به چه علت رخ داده است.

حال تیم تحقیقاتی دانشگاه ناتینگهام بریتانیا، متوجه شده که کیفیت باروری اسپرم سگ‌های خانگی نیز طی چند دهه‌ی گذشته کاهش یافته است. محققان این بار با بررسی سگ‌های خانگی متوجه شده‌اند که مواد شیمیایی خطرناکی در محیط زندگی و غذای سگ‌ها وجود دارند که قدرت باروری آنها را کاهش داده‌اند.

 

قدرت باروری

نتیجه این آزمایش سوالی در ذهن پژوهشگران ایجاد کرده و آنها شک کرده‌اند که مواد شیمیایی موجود در غذا و محیط موجب شده اند که قدرت باروری مردان همانند سگ‌های خانگی نر کاهش بیابد؟

آنها برای بررسی این مسئله نمونه‌ی اسپرم ۱۱ مرد و ۹ سگ را در یک منطقه جمع آوری و بررسی کرده اند. بر اساس پژوهش تیم دانشگاه ناتینگهام، دو ماده شیمیایی که توسط انسان‌ها ساخته شده در رژیم غذایی در محیط مردان و سگ‌های خانگی وجود دارد که در میزان کیفیت اسپرم آنها تاثیر گذاشته است؛

قدرت باروری

یکی از این دو ماده شیمیایی، ترکیبی از پلاستیک بنام DEHP است که در فرش‌، لباس و اسباب بازی‌ها بکار می‌رود و ممکن است به روش‌های متخلف وارد غذا و نوشیدنی‌های ما شود. ماده دیگر polychlorinated biphenyl 153 نام دارد که یکی از آلاینده‌های ارگانیکی است که از دهه ۶۰ یا ۷۰ میلادی در محیط زیست پخش شده است.

حال نتایج این پژوهش باب جدیدی در تحقیقات این چنینی باز کرده و محققان می‌توانند با بررسی علل کاهش باروری سگهای خانگی نر، راهکاری‌هایی برای مردان پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • rstm11
    rstm11 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

    کار استکباره

  • Sakaei
    Sakaei | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    به خاطر صنایع دستی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی