ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمایت دولت از بخش خصوصی
تکنولوژی

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: تلاش‌های بخش خصوصی این صنعت را سرپا نگه داشت

در نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور «محمدباقر اثنی‌عشری»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن اشاره به تاریخچه و دستاوردهای این سازمان از دولت خواست تا برای تحقق اهداف این سازمان حمایت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۱

در نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور «محمدباقر اثنی‌عشری»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن اشاره به تاریخچه و دستاوردهای این سازمان از دولت خواست تا برای تحقق اهداف این سازمان حمایت و همکاری بیشتری داشته باشد.

اثنی‌عشری با اشاره به روزهای ابتدایی شکل‌گیری صنعت فناوری از سال ۵۸ و پشت‌سر گذاشتن دوران دشوار مانند تحریم‌ها، نقش بخش خصوصی را در این دوران حائز اهمیت دانست که منجر به میانگین رشد سالانه ۱۷ درصدی شده است.

او همچنین دو محصول پراید و سیم‌کارت را با یکدیگر مقایسه کرد که هر دو در سال ۷۲ تولیدشان آغاز شد اما پس از ۲۵ سال پیشرفت و توسعه این دو محصول با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

حمایت دولت از بخش خصوصی

به گفته اثنی‌عشری بخش خصوصی در این حوزه همواره با سختی‌ها و بی‌رحمی‌های زیادی که ناشی از تغییرات و پیشرفت‌های تکنولوژی بوده، روبرو شده و در این میان جا ماندن دولت از تکنولوژی و روند کند در تصمیم‌گیری‌ها، مشکلات بخش خصوصی را بیشتر از قبل کرده است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به پتانسیل‌های این بخش در پیشرفت اقتصادی، ساماندهی و افزایش سهم در بازار تکنولوژی اشاره کرد و گفت برای تحقق این اهداف، صنایع تجارت الکترونیک، رمز ارزها و فین‌تک‌ها به وجود آمده‌اند که سازمان نظام صنفی از آنها حمایت می‌کند و دولت نیز وظیفه دارد با تامین زیرساخت‌ها و اقدامات تسهیل کننده دیگر، این روند را تسریع کند:

«از یک سو منابع و قدرت در دست دولت است و از سوی دیگر بخش خصوصی با دشواری‌ها و محدودیت‌های بسیاری روبروست. دولت باید برای رفع این موانع اقدام کرده و با فساد اداری برخورد کند. ارتباط و همکاری استانداری‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و... با بخش ای‌سی‌تی فرصت کم نظیری برای پیشرفت بخش فناوری اطلاعات ایجاد کرده است و ما انتظار داریم تا دولت منابع و سرمایه‌های لازم را برای پیشرفت بخش فاوا، استارت‌آپ‌ها و تکنولوژی ای‌سی‌تی کشور در اختیار بخش خصوصی بگذارد.»

اثنی‌عشری اعتقاد دارد که با پیشرفت زیرساخت‌ها در بخش ای‌سی‌تی، این حوزه می‌تواند نقش تاثیرگذاری در کشور داشته باشد. او همچنین تاکید کرد که این سازمان برنامه‌های راهبردی دارد که اعتماد کامل حاکمیت انجام خواهد شد و می‌تواند موج بزرگی از تحولات دیجیتال را در شهرهای بزرگ به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی