ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتاقک
تکنولوژی

نگاهی به آپدیت جدید اتاقک؛ اپلیکیشن رزرو اقامتگاه‌های ارزان [تماشا کنید]

زمان زیادی تا فرا رسیدن تعطیلات نوروزی باقی نمانده و خیل عظیمی از مردم به دنبال رزرو اقامتگاه برای سفر می‌گردند، و همین انگیزه‌ای شده تا اپلیکیشن‌های رزرو اقامتگاه بیشترین تلاش و تمرکز خود را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

زمان زیادی تا فرا رسیدن تعطیلات نوروزی باقی نمانده و خیل عظیمی از مردم به دنبال رزرو اقامتگاه برای سفر می‌گردند، و همین انگیزه‌ای شده تا اپلیکیشن‌های رزرو اقامتگاه بیشترین تلاش و تمرکز خود را روی جلب مشتری بگذارند.

اتاقک به عنوان یکی از همین اپ‌ها، تصمیم گرفته که پیش از اتمام سال 97 سر و سامانی به رابط کاربری و امکانات سرویس خود بدهد و به همین خاطر در واپسین روزهای سال، آپدیت بزرگ و مهمی منتشر کرده؛ اقدامی که ثمره‌اش محیط کاربری بهتر و البته رساندن سریع‌تر کاربر به مقصودش بوده است. در ادامه به ویژگی‌های مهم این به‌روزرسانی خواهیم پرداخت. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اتاقک
رابط کاربری جدید اتاقک

بزرگترین و مهم‌ترین تغییر نسخه 2.0.0، بازطراحی رابط کاربری بوده که در نسخه پیشین یکی از آزاردهنده‌ترین ویژگی‌های اتاقک به حساب می‌آمد. محیط از مُد افتاده و قدیمی و فونت‌های نامناسب، حالا جای خود را به محیطی داده‌اند که از حضور در آن لذت خواهید برد.

فونت به کار رفته در نسخه جدید، واضح و خواناست و آیکن‌ها و سایر المان‌های تصویری حس حضور در یک اپلیکیشن مدرن را به شما القاء می‌کنند و همین رویکرد مثبت در طراحی محیط کاربری، روی تجربه کاربری مطلوب از اپلیکیشن هم اثرگذار بوده است.

اما از منظر امکانات و ویژگی‌های فنی، نکاتی هست که از همان بدو ورود به نسخه جدید جلب توجه می‌کنند. در درجه اول، شاهد اضافه شدن دو بخش جدید به منوی اصلی یا بخش «گشت و گذار» اتاقک هستید: اقامتگاه‌های پیشنهادی و اقامتگاه‌های گارانتی شده که دسته دوم، اقامتگاه‌هایی هستند که قبلا توسط مشتریان اتاقک امتحان شده و موفق به جلب رضایت آن‌ها شده‌اند.

اتاقک
اطلاعات مربوط به هر اتاقک حالا با ظاهر بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی به نمایش در‌می‌آید.

اما تغییر مهم بعدی، به صفحه اختصاصی هر اقامتگاه بر می‌گردد. اتاقک در نسخه جدید اطلاعات مربوط به هر اقامتگاه را به نحو شایسته‌تری به نمایش می‌گذارد تا برای انتخاب مورد اکازیون، راحت‌تر تصمیم بگیرید.

اطلاعاتی مثل قیمت رزرو در ایام مختلف، امکانات رفاهی و قوانین صاحب‌خانه حالا در محیط شکیل‌تر و با نظم و ترتیب بهتری به نمایش درمی‌آیند. نکته خوب دیگر ذکر قیمت رزرو هر اقامتگاه روی تقویم و در روزهای مختلف هفته است.

به لطف این ویژگی، می‌توانید اختلاف قیمت رزرو یک اقامتگاه در ایام هفته را مشاهده کنید و بدین ترتیب پیش از رزرو، مقایسه‌ای سرانگشتی از قیمت‌ها داشته باشید، که یکی از بهترین ویژگی‌های آپدیت جدید به شمار می‌آید.

اتاقک
فیلترهای جستجو حالا عملکرد بهتری دارند.

اما فیلترهای جستجو، که نقص بزرگ نسخه قبلی بودند هم حالا در نسخه جدید تکمیل شده و عملکرد بهتری به نمایش می‌گذارند. حالا می‌توان اقامتگاه‌ها را بر اساس میزان محبوبیت و قیمت مرتب‌سازی کرد.

ضمنا امکان جستجو بر اساس نام استان، شهر، دسته‌بندی‌ و نام اقامتگاه‌ها به فارسی و انگلیسی هم به مکانیزم جستجوی اتاقک اضافه شده تا سریع‌تر به مقصودتان برسید. هر چند در ازای اضافه شدن این فیلترها، بعضی خصوصیات خوب نسخه قبلی اپلیکیشن از آن حذف شده‌اند.

یکی از آن‌ها نمایش محل اتاقک‌ها روی نقشه است که وجودش می‌توانست راهنمای خوبی از موقعیت حدودی محل اقامت برای کاربران اپلیکیشن باشد که مشخص نیست چرا از این نسخه حذف شده است.

اتاقک
نمایی از بخش جدید «اتاقک پلاس»

اما در عین حال، اضافه شدن یک قابلیت جدید حذف نمایش مکان‌ها روی نقشه را زیر سایه خود برده که «اتاقک پلاس» نام دارد. اتاقک پلاس بخش ویژه‌ای است که برای ترویج بوم‌گردی تلاش می‌کند و تلاش دارد که با نمایش ویدیو کلیپ از اقامتگاه‌های اتاقک در سراسر کشور و تهیه مقالات کاربردی، در زمینه اعتلای فرهنگ توریسم و گردشگری قدم مثبتی بردارد.

با جمع‌بندی نکاتی که گفته شد، باید گفت که آپدیت نسخه 2.0.0 اتاقک تغییر و تحولاتی اساسی در اپلیکیشن به وجود آورده که همگی در ارتقاء و بهبود تجربه کاربری و رضایت استفاده‌کنندگان از آن موثر بوده‌اند.

اگر در تعطیلات نوروزی قصد سفر دارید و نمی‌خواهید بخش اعظم بودجه‌تان را صرف اقامت در هتل و اقامتگاه‌های گران قیمت کنید، شاید ایده بدی نباشد که با اتاقک اقامتگاه‌های شخصی و بوم‌گردی را امتحان کنید و تجربه این کار را به دوستان‌تان انتقال بدهید.

نسخه جدید اتاقک را می‌توانید همین حالا از لینک‌های زیر دریافت نمایید. همچنین از شما دعوت می‌کنیم که تماشای ویدیوی آشنایی با اپلیکیشن را از دست ندهید:

اتاقک

اتاقک

سازنده: اتاقک قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 7.6 / 6.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Khat Khati
    Khat Khati | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    من سال گذشته یه سفر به تهران داشتم و قبل از سفر یه اتاق از طریق اپلیکیشن اتاقک رزرو کردم. به تهران که رسیدم به ادرسی که داخل نقشه اپلیکیشن زده بود رفتم اما هیچ خبری از اون جایی که رزرو کرده بودم نبود. به شماره میزبانی که برام پیامک شده بود تماس گرفتم و گفتن که ادرس ما ی جای دیگه اس و اپلیکیشن ادرس رو اشتباه زده بود. ادرس رو گرفتم و به اونجا مراجعه کردم و بهشون گفتم که من اتاق رزرو کردم یه لیست دراورد و گفت اسم شما داخل لیست نیس بعد اپلیکیشن اتاقک و شماره رزرو و بقیه چیزا رو نشون پذیرش همونجا دادم و با کمال تعجب گفتن ما اصلا با همچین اپلیکیشنی قرارداد نداریم. تصویر اتاق های همونجا که داخل اپ بود رو نشونش دادم و گفت این اتاقای مهمان پذیر ماست ولی ما همکاری با این اپ نداشتیم و نمیدونم چطوری این عکسا داخل این اپ هست. همونجا با پشتیبانی اتاقک تماس گرفتم و بسیار بد باهام حرف زدن و به من گفتن دهاتی و… و بعد کلی توهین گفتن پولتو برگشت می دیم چرا اعتراض داری… این خلاصه تجربه من از این اپلیکیشن بود. برای رزرو اتاق بهتره از برنامه هایی که امتحانشونو پس دادن و حداقل پیشتیبانیشون ادب دارن استفاده کنین.

مطالب پیشنهادی