ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست مقاومت شیائومی می 9 و کیفیت متوسط یاقوت کبود لنز دوربین [تماشا کنید]

کمپانی چینی شیائومی اول اسفند از پرچمدار جدید خود «می 9» رونمایی کرد که در بالاترین مدل با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی (غیر قابل ارتقا) 595 دلار قیمت داشته و از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

کمپانی چینی شیائومی اول اسفند از پرچمدار جدید خود «می 9» رونمایی کرد که در بالاترین مدل با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی (غیر قابل ارتقا) 595 دلار قیمت داشته و از نظر مبلغ پرداختی، در دنیای پرچمداران بی رقیب است.

حالا کانال مشهور JerryRigEverything که در زمینه تست مقاومت گوشی های جدید مهارت خاصی دارد، محصول شیائومی را مورد بررسی قرار داده که در ادامه ویدیوی آن را مشاهده می کنید:

شیائومی مدعی است در می 9 از شیشه محافظ گوریلا گلس 6 استفاده کرده و حاشیه بدنه نیز با آلومینیوم 7000 ساخته شده است. این تلفن هوشمند همچنین به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده که در صورت خش برداشتن صفحه نیز بدون مشکل کار خواهد کرد.

شیائومی متریال محافظ لنز دوربین می 9 را شیشه یاقوت کبود معرفی می‌کند

اما نکته قابل توجه درباره مواد به کار رفته در شیائومی می 9 بحث متریال محافظ لنز دوربین است که کمپانی آن را «شیشه یاقوت کبود» معرفی می کند؛ این موضوع از آنجایی عجیب است که یاقوت کبود و شیشه، دو ماده کاملاً متفاوت هستند که از نظر استحکام و ساختار فیزیکی تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند.

می 9

یاقوت کبود به مراتب از شیشه مقاوم تر (و البته گران تر) است و در مقیاس سختی موس، تنها موادی که از سطح سختی 8 به بالا برخوردار باشند می توانند به آن آسیب بزنند؛ در حالی که بهترین شیشه مورد استفاده در اسمارتفون های امروزی با موادی از سطح 6 نیز قابل خراشیدن خواهد بود.

متاسفانه محافظ لنز می 9 نیز شرایط مشابهی داشته و از سطح 6 دچار خراشیدگی می شود؛ هرچند دستگاه الکترونیکی شناسایی مواد معدنی پوشش مذکور را یاقوت کبود می داند، اما گویا شیائومی نیز مانند اپل به سراغ مواد نه چندان درجه یک رفته و کیفیت یاقوت کبود مورد استفاده در می 9 به پای پرچمداران شرکت تایوانی HTC نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی