ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

کوالکام از عرضه گوشی‌هایی با دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی می‌گوید

طبق اعلام کوالکام طی سال ۲۰۱۹ باید منتظر گوشی‌هایی با دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی باشیم. در حال حاضر چیپست‌های اسنپدارگون (۶۶۰، ۶۷۰، ۶۷۵، ۷۱۰، ۸۴۵، ۸۵۵) از دوربین‌های تا ۱۹۲ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهند کرد. ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

طبق اعلام کوالکام طی سال ۲۰۱۹ باید منتظر گوشی‌هایی با دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی باشیم.

در حال حاضر چیپست‌های اسنپدارگون (۶۶۰، ۶۷۰، ۶۷۵، ۷۱۰، ۸۴۵، ۸۵۵) از دوربین‌های تا ۱۹۲ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهند کرد. البته ویژگی‌هایی نظیر کاهش نویز و تاخیر شارتر روی آن‌ها فعال نیست. در نتیجه گوشی‌هایی که به چیپست‌های ذکر شده مجهز شده‌اند نمی‌توانند همزمان تعداد زیادی تصویر را ثبت کرده و آن‌ها را به یک تصویر تبدیل کنند.

گوشی‌های ۴۸ مگاپیکسلی فعلی ۴ تصویر ۱۲ مگاپیکسلی را ترکیب می‌کنند تا به نتیجه ۴۸ مگاپیکسلی برسند. در آینده‌ای نزدیک این امکان فراهم خواهد شد که گوشی‌هایی با دوربین ۶۴ مگاپیکسل، با ترکیب عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی تصویر نهایی خود را بسازند.

گوشی‌هایی با دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی

البته این قضیه مخالف مسیری است که گوشی‌هایی نظیر گلکسی اس 10 و آیفون XS در حال طی کردن آن هستند. این گوشی‌ها از سنسورهایی با رزولوشن پایین‌تر برای ارائه تصویری با نویز کمتر و جزییات بیشتر استفاده می‌کنند.

در کل انتظار می‌رود که مگاپیکسل بیشتر دوربین گوشی ها به موضوعی مهم طی سال ۲۰۱۹ تبدیل شود. در حال حاضر، گوشی‌هایی مانند شیائومی می ۹ و ردمی نوت ۷ پرو از دوربین‌های ۴۸ مگاپیسکلی بهره می‌برند و انتظار می‌رود این روند طی سال جاری میلادی نیز ادامه پیدا کند.

جدا از این موارد، پیش از این هم کوالکام از چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون 8cx 5G به عنوان نخستین پلتفرم 5G کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرده بود.

به نظر شما چه میزان با عرضه گوشی‌هایی با دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی فاصله داریم؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    باشه با این جمله (به نظر شما) من وسوسه شدم یه چیزی بنویسم. شخصا هر مطلبی اینطوری تموم میشه هیچ نظری نمیام بنویسم. مشک آن است که خود ببوید. اگه مطلبی قابل نظر دادن باشه خودمون نظر میدم اگه هم مطلب ارزش ۴ تا کلمه تایپ نداشته باشه با صد تا جمله این شکلی هم نظری نمیدیم.

  • mohammadkabiri
    mohammadkabiri | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    بنظر من بجای مگا پیکسل بیشتر باید سایز سنسور را بزرگتر کنند که عاملی اصلی کیفیته بالاتره عکسه

مطالب پیشنهادی