ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه های نسل پنجم
تکنولوژی

پای ناتو هم به مجادله غربی‌ها و هواوی باز شد

فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو در اروپا به آلمانی ها هشدار داد در صورت ادامه همکاری با هواوی، باید قید برقراری ارتباط با این ائتلاف نظامی را بزنند. «کورتیس اسکاپاروتی»، ژنرال چهار ستاره ارتش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو در اروپا به آلمانی ها هشدار داد در صورت ادامه همکاری با هواوی، باید قید برقراری ارتباط با این ائتلاف نظامی را بزنند.

«کورتیس اسکاپاروتی»، ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا و فرمانده نیروهای ناتو در اروپا طی یک گفتگو به همکاری آلمان و هواوی تاخته است:

نگرانی ما این است که ستون فقرات ارتباطی آلمان و به ویژه شبکه 5G به خاطر قابلیت گسترده در انتقال داده در خطر قرار بگیرند. اگر این شبکه در ارتباطات دفاعی آنها هم مورد استفاده قرار بگیرد، ما تمایلی به برقراری ارتباط از طریق این شبکه نخواهیم داشت.

 شبکه های نسل پنجم
ینس استولتن‌برگ

این اظهار نظر باعث شده پای «ینس استولتن‌برگ»، نخست‌وزیر سابق نروژ و دبیرکل ناتو نیز به مجادله بین المللی پیرامون اتهام جاسوسی هواوی باز شود. وی طی کنفرانسی خبری در بروکسل گفت:

برخی اعضای ناتو نگرانی خود را درباره نقش هواوی در توسعه زیرساخت 5G ابراز کرده اند و البته ناتو این دغدغه ها را بسیار جدی می گیرد.

ایالات متحده و چند کشور غربی دیگر به دلیل نگرانی از خطرات امنیتی ناشی از روابط نزدیک بین هواوی و دولت چین، این کمپانی را از فرایندهای توسعه شبکه های نسل پنجم یا 5G کنار گذاشته اند. پتانسیل بالای شبکه های نسل پنجم و کاربرد آنها تنها به تبادل اطلاعات ختم نشده و توسعه فناوری های مهمی نظیر ماشین های خودران را میسر می سازد. بنابرین در صورتی که آلمان به همکاری با هواوی ادامه دهد ممکن است دامنه این تحریم بسیار فراتر از تبادل اطلاعات نظامی باشد.

از سوی دیگر آلمان یکی از مهمترین و قدرتمندترین اعضای ناتو است و طبیعتا زمانی که آمریکایی ها از قطع ارتباط با این کشور سخن می گویند، دیگر اعضای ناتو نیز در صورت تمایل به همکاری با این ائتلاف نظامی، باید فکر استفاده از تجهیزات و سرویس های کمپانی چینی برای توسعه شبکه های نسل پنجم را از سر به در کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Abdoljabbar17
    Abdoljabbar17 | ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

    ابر قدرته نمیخواد کسی غیر خودش دنیا رو زیر سلطه بگیره، حالا چه اقتصادی چه نظامی، خصوصا حالا که استعمار اقتصادی شده... زیر ساخت اقتصاد وسرمایه داری دنیا دست یه عده است و بقیه ی ملل و آدما علف هرزن براشون... ولی منطق دنیا و هستی اینو نمیپذیره و هیچ ستمگری آخرعاقبت نداره... این دولتهایی که امروز میبینیدشون میتازن و میلافن، همشون فردای نزدیک به تاریخ پیوستن مث اونایی که قبل بودن...!

  • HOSSIEN SHIRZADI
    HOSSIEN SHIRZADI | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    نمیتونن باهاش رقابت کنن به زور میخوان بقیه کشور ها رو راضی کنن از این تجهیزات استفاده نکنن، دست به دامن همه هم شدن امروز ناتو، فردا هم سازمان ملل درباره هواوی ابراز نگرانی میکنه، انگ جاسوسی هواوی هم دقیقا با جنگ تجاری و چین و آمریکا شد، قشنگ مشخصه تو رقابت کم آوردن دارن از زور استفاده میکنن

    • herogame
      herogame | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

      کشور های آنرمال نباید توی هیچ چیز به قدرت برسن حالا میخواد چین باشه روسیه باشه یا کشور دیگه نرمال باش پیشرفت کن تمام

      • ramin20i
        ramin20i | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

        یعنی بقیه کشورها نرمال هستن؟؟؟

      • A B
        A B | ۳ فروردین ۱۳۹۸

        بنظر من خودتم نرمال نیستی
        تا چندتا مثل تو هستن استعماگرا هیچ غمی ندارن

مطالب پیشنهادی