ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

حمایت‌های ساختار همگرا از بازی‌سازان از سال آینده آغاز می‌شود

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها اعلام کرد که بازی‌سازان از ماه فروردین باید منتظر آغاز حمایت‌های ساختار همگرا باشند. طبق گفته‌های کریمی قدوسی، استودیو و تیم‌هایی که برای بهره‌مند شدن از خدمات این ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها اعلام کرد که بازی‌سازان از ماه فروردین باید منتظر آغاز حمایت‌های ساختار همگرا باشند.

طبق گفته‌های کریمی قدوسی، استودیو و تیم‌هایی که برای بهره‌مند شدن از خدمات این ساختار ثبت‌نام کرده‌اند و میزان حمایت دریافتی آ‌ن‌ها مشخص شده، از ۱۷ فروردین تا اسفند سال آینده از این حمایت‌ها بهره‌مند خواهند شد و در نتیجه دیگر تیم‌هایی که قصد ثبت‌نام در همگرا را دارند باید تا انتهای سال ۹۸ منتظر بمانند.

پیش از این قرار بود حمایت‌های همگرا از سال جاری آغاز شود اما این اتفاق رخ نداد. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها دیر رسیدن بودجه همگرا را دلیل رخ دادن چنین اتفاقی می‌داند: «یکی از دلایلی که منجر به تاخیر در آغاز تخصیص حمایت‌ها شد این بود که می‌خواستیم پول کافی برای آغاز کار را ذخیره کرده و کنار بگذاریم تا این ساختار بتواند بدون وقفه و مشکلی در اجرا کار خود را آغاز کند. برای شروع تخصیص حمایت‌ها یک میلیارد تومان ذخیره کرده‌ایم که از اولین روز کاری فروردین ۹۸ بازی‌سازان می‌توانند منطبق با ساختار همگرا و براساس رتبه‌ای که دارند از حمایت‌های مختلفی برخوردار شوند.»

ساختار همگرا
به طور خلاصه، بنیاد ملی بازی‌ها همگرا را مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی توصیف می‌کند که منتج به ارایه حمایت‎های مشخص به تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی می‌شود.

البته پیش از این و طی کنفرانس خبری رونمایی از همگرا گفته شده بود که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک بودجه همگرا با استفاده از منابع درآمدی مثل دریافت عوارض از بازی‌های خارجی به ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کند. میزان بهره‌مند شدن تیم‌های مختلف از خدمات همگرا متفاوت شرکت‌ کنندگان در المان‌هایی نظیر «شاخص کیفیت بازی»، «شاخص توانمندی تیم/شرکت»، «شاخص‌های فرهنگی بازی» و «شاخص‌های همکاری شبکه‌ای» سنجیده خواهند شد که هر کدام از آن‌ها به ترتیب 49، 30، 10 و 11 درصد ارزیابی در نتیجه نهایی تاثیر خواهند داشت.

طبق اعلام بنیاد ملی بازی‌ها، تا کنون ۶۰ تیم و شرکت برای استفاده از خدمات همگرا ثبت‌نام کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

    بچه های بنیاد رو دوست دارم
    انشالله موفق باشن

مطالب پیشنهادی