ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

علت عدم انتخاب خودرو سال 97 توسط تیم خودرو دیجیاتو

انتخاب خودروهای برگزیده سال، رویه ای معمول در میان نشریات حوزه خودرو در سرتاسر جهان است. در شرایط بازار ایران نیز علیرغم تمام محدودیت ها و مشکلات رسانه ها به شکل معمول با انجام نظر ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

انتخاب خودروهای برگزیده سال، رویه ای معمول در میان نشریات حوزه خودرو در سرتاسر جهان است. در شرایط بازار ایران نیز علیرغم تمام محدودیت ها و مشکلات رسانه ها به شکل معمول با انجام نظر سنجی از مخاطبین خود در راستای معرفی خودروهای برگزیده اقدام می نمایند و به نوعی تلاش دارند تا در راستای انتخاب محصول برتر مخاطبین را راهنمایی کنند، اما شرایط عجیب و غم انگیز بازار خودرو در سال 97 باعث شد تا تیم خودرو دیجیاتو از این اقدام صرف نظر نماید، چرا که به صراحت می توان گفت در اوضاع و احوال فعلی، مفهومی به نام خودرو برگزیده در کشورمان بی معناست.

افزایش شدید قیمت تمامی خودروها در سطح بازار، کاهش قدرت خرید مشتریان، روشن نبودن شرایط تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، افزایش سرسام آور هزینه های نگهداری، شیوع انواع روش های دزدی قطعات و کلاه برداری و تشدید ترافیک و جریمه های رانندگی و ....باعث شده است تا خرید خودرو اساسا به معقوله ای غیر منطقی تبدیل شود که نتوان آن را به کسی توصیه کرد.

خودرو سال

شاید برایتان این پرسش مطرح باشد که با این اوصاف، چرا مشتریان برای ثبت نام و خرید خودروهای پیش فروش شده صف می کشند؟

پاسخ تنها در یک عبارت خلاصه می شود"حفظ سرمایه و کسب سود". در واقع اغلب مشتریان به این باور رسیده اند که نگه داشتن ریال در بانک ها، با ضرر و زیان شدید ناشی از افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش ریال همراه است و در شرایطی که سرمایه گذاری برای خرید ملک یا زمین به مبالغ بالا و زمان خواب طولانی نیاز دارد، بازار خودرو به مجرایی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یا کسب سود بدل شده است. به عبارت دیگر می توان گفت که صنعت خودروسازی ایران در شرایط فعلی نه تنها در خدمت مشتریان و مصرف کنندگان نیست، بلکه صرفا به سیستمی برای منفعت طلبی واسطه ها تبدیل شده است.

از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی کشور می توان حدس زد که رکود احتمالی در بهار 98 می تواند به کاهش اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه منجر شود و از انگیزه دلالان برای سرمایه گذاری در این بازار خونین بکاهد، اما آنچه واضح است اینکه در شرایط فعلی تقریبا هیچ یک از محصولات داخلی یا وارداتی، از ارزش خرید کافی برای برگزیده شدن به عنوان خودرو سال برخوردار نیستند و حتی برای کسب سود نیز نمی توان سرمایه گذاری در بازار خودرو سال 98 را به کسی توصیه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Chagher
    Chagher | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸

    احسنت به تیم خودرو دیجیاتو

  • Amir
    Amir | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    عالی

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲ فروردین ۱۳۹۸

    والا من تا جایی که یادمه دیجیاتو تا الان داشت سنگ خودرو سازهارو به سینه میزد و از اوضاع بدشون میگفت الان چی شده که...!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی