ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها با نفوذ به تسلا مدل ۳ این ماشین را به خانه بردند

دی ماه سال گذشته مسابقه‌ای به نام Pwn2Own که رقابتی معروفی میان هکر‌ های با اخلاق به شمار می‌رود، یک تسلای مدل 3 را به عنوان سوژه انتخاب کرده و برای هک سیستم‌ های این ماشین، جوایزی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

دی ماه سال گذشته مسابقه‌ای به نام Pwn2Own که رقابتی معروفی میان هکر‌ های با اخلاق به شمار می‌رود، یک تسلای مدل 3 را به عنوان سوژه انتخاب کرده و برای هک سیستم‌ های این ماشین، جوایزی به ارزش ۳۵ تا ۲۵۰ هزار دلار در نظر گرفته بود. حال به گزارش تک کرانچ یک تیم امنیت سایبری موفق شدند با هک تسلای مدل ۳ ، جایزه‌ای معادل ۳۷۵ هزار دلار را نصیب خود کنند که شامل یک تسلای مدل ۳ می‌شود.

ریچارد ژو و آمات کاما دو عضو تیم امنیتی Fluoroacetate به شمار می‌روند که موفق شدند در آخرین روز مسابقه Pwn2Own سال ۲۰۱۹، یک تسلا مدل ۳ را از طریق مرورگر آن هک کنند.

آنها برای هک تسلا مدل 3 از یک باگ JIT  در پردازش رندر مرورگر استفاده بردند و کد مورد نظر خود را در سیستم عامل این ماشین اجرا کردند. بدین شکل پیغام آن‌ها روی صفحه‌ی نمایشگر سیستم سرگرمی ماشین نقش بست و آنها برنده جایزه موردنظر خود شد.

این دو نفر اکنون صاحب یک تسلای مدل 3 جدید شده‌اند و علاوه بر آن باید مبغلی معادل ۳۵ هزار دلار را میان خود تقسیم کنند. بنابراین تیم امنیتی Fluoroacetate با هک تسلای مدل ۳ مبلغی معادل ۳۷۵ هزار دلار را نصیب خود کردند.

البته این تیم جایزه اصلی سری مسابقات Pwn2Own را نیز از آن خود کرد. این تیم موفق شدند با نفوذ به سافاری اپل، فایرفاکس، مایکروسافت اج، VMware Workstation و ویندوز 10 و پیدا کردن مشکلات اساسی در آنها، ۳۶ امتیاز از آن خود کنند و در سکوی نخست این سری مسابقات قرار بگیرد.

بدین ترتیب این تیم طی سه روز این مسابقات، مبلغی معادل ۵۴۵ هزار دلار از آن خود کردند و موفق شدند نام خود را در تاریخ این مسابقات جاودانه کنند. جالب اینجاست که این تیم موفق شده بود سال گذشته نیز مقام اولین این سری مسابقات در توکیو را نیز بدست آورند.

 

تماشا کنید: چالش تازه ایلان ماسک؛ مشکلات کیفی تسلا مدل 3 کماکان ادامه دارد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Digik
    Digik | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    احسنت

  • reza duty
    reza duty | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    عالی بود

  • Amir
    Amir | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    دمشون گرم

مطالب پیشنهادی