ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل تی وی پلاس
تکنولوژی

اپل تی وی پلاس معرفی شد؛ اعلام جنگ رسمی اپل به نت فلیکس

از خردادماه سال گذشته شایعات زیادی منتشر شده بود که خبر می‌داد اپل قصد دارد سرویس استریمی ارزان‌تر از نتفلیکس راه بیاندازد. حال بالاخره پس از ماه‌ها اپل از این پلتفرم رونمایی کرده و سرویس استریم ویدیویی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۰

از خردادماه سال گذشته شایعات زیادی منتشر شده بود که خبر می‌داد اپل قصد دارد سرویس استریمی ارزان‌تر از نتفلیکس راه بیاندازد. حال بالاخره پس از ماه‌ها اپل از این پلتفرم رونمایی کرده و سرویس استریم ویدیویی اپل تی وی پلاس امشب معرفی شد.

اما این سرویس دقیقا چیست؟ به کلامی ساده، یک رقیب قدر همراه با محتوایی با کیفیت برای نت‌فلیکس. تیم‌کوک، مدیرعامل اپل در جریان معرفی اپل تی وی پلاس از این سرویس به عنوان «مقصد محتوای با کیفیت و اصیل» نام برد.

پس از آن چندین چهره مشهور هالیوودی روی صحنه آمدند تا از همکاری خود با اپل تی وی پلاس بگویند؛ از استیون اسپیلبرگ مشهور گرفته تا جنیفر آنیستون و استیو کارل.

اپل تی وی پلاس
بازیگران معروف هالیوود در مراسم معرفی سرویس اپل تی وی پلاس

فارغ از محتوای اصیل که با همکاری خود اپل تهیه می‌شود و شنیده‌ها حکایت از بودجه ۲ میلیارد دلاری برای آن می‌دهد، همچنین اعلام شد که اپل به همکاری با کمپانی‌های مختلف ادامه می‌دهد و کاربران سرویس اپل تی وی پلاس می‌توانند برنامه‌ها و سریال‌های شبکه‌های آمازون، Hulu، شوتایم، HBO و استارز را مشاهده کنند.

اپل تی وی پلاس، یک سرویس بدون آگهی خواهد بود و کاربر می‌تواند به شکل آنلاین و آفلاین از آن استفاده کند. به این شکل که تمام محتوا، قابل دانلود خواهد بود. اپل همچنین خبر داد که می‌خواهد در ۱۰۰ کشور جهان این سرویس را عرضه کند و زمان آغاز به کار آن هم پاییز ۲۰۱۹ خواهد بود.

با همه این تعاریف، هنوز یک قطعه بزرگ این پازل نامشخص است. اپل رسماً قیمتی را برای استفاده از این سرویس اعلام نکرد و هیچ اشاره‌ای به هزینه آن ننمود. حال باید دید آیا اپل می‌تواند در نهایت سرویس اختصاصی ویدیویی‌اش را ارزان‌تر از نت‌فلیکس عرضه کند یا خیر.

نکته مهم ماجرا اینجاست که نتفلیکس با کمپانی اپل همکاری نخواهد کرد و کاربر نخواهد توانست محتوایی متعلق به نتفلیکس را در این سرویس داشته باشد. اما به هر حال شنیده می‌شود که اپل بودجه‌ای ۲ میلیارد دلاری را برای محتوای اختصاصی خودش کنار گذاشته و باید دید این رقم برای به دست آوردن دل کاربران نت‌فلیکس کافیست یا خیر.

 

اپل تی وی پلاس

علاوه بر این گفته شده اپل در به مذاکره با نام‌های بزرگی نظیر اپرا وینفری و استیون اسپیلبرگ برای تولید محتوای ارجینال پرداخته و قصد دارد امپراطوری بزرگی در حوز‌ه‌ی مدیا خلق کند. در مراسم امشب هم همین دو شخص در کنار سایر چهره‌های مشهور هالیوود در رویداد اپل حاضر شدند و به سخنرانی پرداختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی