ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لاکهید مارتین ماهواره هوشمند با قابلیت برنامه ریزی مجدد تولید می‌کند

شرکت لاکهید مارتین موفق شده ماهواره هوشمند جدیدی توسعه دهد که می‌توان آن را پس از ارسال، چندین بار مجدداً برنامه ریزی کرد. این قابلیت بسیار مفید خواهد بود و لزوم ارسال چندین ماهواره به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

شرکت لاکهید مارتین موفق شده ماهواره هوشمند جدیدی توسعه دهد که می‌توان آن را پس از ارسال، چندین بار مجدداً برنامه ریزی کرد. این قابلیت بسیار مفید خواهد بود و لزوم ارسال چندین ماهواره به فضا را از بین می‌برد چرا که می‌توان یک ماهواره هوشمند پیشتر ارسال شده را بر اساس اهداف جدید مجدداً برنامه ریزی کرد.

به گزارش وبسایت نیواطلس، از این فناوری می‌توان برای تولید ماهواره‌ مکعبی یا همان کیوب ست جدید استفاده کرد و متخصصان می توانند عملکرد این ماهواره هوشمند را به راحتی تغییر دهند. از بسیاری لحاظ می‌توان این ماهواره‌های جدید را به گوشی های هوشمند تشبیه کرد.

برای مثال شما می‌توانید با دانلود برنامه جدید روی تلفن هوشمند از آن برای انجام چندین فعالیت بهره ببرید. در ابتدا موبایل تنها یک وسیله ارتباطی است اما با دانلود اپ‌های مختلف، می‌توان در آن تغییر کاربری ایجاد کرده و از آن استفاده دیگری نمود.

این ماهواره هوشمند هم روند عملکرد مشابهی خواهد داشت و پس از چند ماه می توان آن را مجدداً برنامه ریزی کرد و برای مقاصد دیگری از آن بهره گرفت.

تکنولوژی جدید لاکهید مارتین اسمارت ست (SmartSat) نام دارد که ماهوراه هوشمند معنی می‌دهد و قرار است از آن برای برنامه ریزی  ۱۰ ماهواره استفاده شود. این ۱۰ ماهواره هوشمند نیز قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی روانه‌ی آسمان شوند و فناوری جدید لاکهید مارتین در ابعاد وسیعتری آزمایش شود.

البته برای پیاده سازی این ایده نیاز است سخت افزار قدرتمندی برای ماهواره بکار گرفته شود تا بتواند با استفاده از حافظه و قدرت پردازش موردنیاز خود، ظرفیت مناسب برای دریافت داده‌ها و برنامه‌های جدید را فراهم کند.

این مجموعه به طور مستقل و خودکار ماهواره را برای انجام وظایف جدید آماده کرده و حتی آن را مجدداً راه اندازی می‌کند. شناسایی تهدیدات سایبری و تأمین امنیت از جمله دیگر امکانات نرم افزار‌های طراحی شده بر اساس اسمارت ست به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی