ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی فولد
تکنولوژی

عملکرد قابل قبول گلکسی فولد در تست خمش هفت روزه [تماشا کنید]

گلکسی فولد، گوشی خمیده سامسونگ آغازگر دوران نوینی در محصولات این شرکت و بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آید. با این وجود هنوز در مورد مقاومت نمایشگر خمیده این دیوایس‌ ابهامات زیادی وجود دارد. سامسونگ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

گلکسی فولد، گوشی خمیده سامسونگ آغازگر دوران نوینی در محصولات این شرکت و بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آید. با این وجود هنوز در مورد مقاومت نمایشگر خمیده این دیوایس‌ ابهامات زیادی وجود دارد.

سامسونگ در واکنش به ابهامات مطرح شده، با قطعیت اعلام کرده که برای نمایشگر گلکسی فولد با باز و بسته شدن در دراز مدت هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. در همین راستا و برای اثبات کیفیت این نمایشگر خمیده، شرکت کره‌ای چندین تست خمش را روی گلکسی فولد انجام داده و نتایج آن را برای عموم منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین این تست‌ها، تستی هفت روزه بوده که برای سنجش کیفیت طراحی خمیده و نمایشگر Flex Display گلکسی فولد انجام شده که در آن دیوایس به مدت یک هفته و بدون هیچ گونه وقفه‌ای، از وسط تا شده و دوباره باز می‌شده است.

گلکسی فولد

در این تست طولانی، سامسونگ موفق شده گوشی گلکسی فولد را 200 هزار مرتبه بدون بروز هیچ گونه مشکلی تا کند که این مقدار، برابر با 5 سال استفاده از این گوشی است. در واقع اگر به مدت پنج سال و روزی صد مرتبه نمایشگر گوشی را باز و بسته کنید، به چنین عددی می‌رسید. سامسونگ از این تست یک هفته‌ای ویدیویی 34 ثانیه‌ای تهیه کرده که می‌توانید در انتهای خبر آن را مشاهده نمایید.

اگر چه نتایج این تست از عملکرد خوب گلکسی فولد در خمش حکایت می‌کنند، اما مدتی پیش ویدیویی از این گوشی فاش شد که مشکلاتی را در باز و بسته کردن آن آشکار می‌کرد. این ویدیو که در ویتنام تهیه شده روی یکی از مدل‌های پیش‌ تولید گلکسی فولد انجام گرفته بود که پس از مدتی تست خمش (احتمالا به مدت چند ماه) یک چین نسبتا بزرگ روی نمایشگر آن را به نمایش می‌گذاشت.

با این حال، می‌توان گفت که احتمال چین برداشتن نمایشگر گلکسی فولد از رقبای خمیده دیگرش مثل هواوی میت X بیشتر نیست.  خمیدگی رو به بیرون میت X نشانه‌ای از آن است که احتمالا پس از مدتی استفاده، شاهد یک برآمدگی محدب در محل خمش نمایشگر باشید که ابدا موضوع خوشایندی نخواهد بود.

در انتها بد نیست بدانید که عرضه مدل 4G گوشی گلکسی فولد به بازار از تاریخ بیست و ششم آوریل (ششم اردیبهشت) در ایالات متحده آمریکا آغاز می‌شود. قیمت دیوایس در زمان عرضه، 1980 دلار خواهد بود و دو اپراتور AT&T و T-Mobile از آن پشتیبانی به عمل می‌آورند. همچنین سامسونگ اعلام کرده که قیمت و تاریخ عرضه مدل 5G را نیز به زودی اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۸ فروردین ۱۳۹۸

    چه بهتر اگه توسط یک تستر ثالث است می شد تا توسط خود شرکت

مطالب پیشنهادی