ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنده جایزه تورینگ
تکنولوژی

بزرگان هوش مصنوعی جایزه تورینگ ۲۰۱۸ را به خانه بردند

در طول سالیان گذشته بزرگ ترین نام های عرصه هوش مصنوعی و رایانش موفق به دریافت جایزه ای ارزشمند تحت عنوان جایزه تورینگ شده اند و امسال این موفقیت از آن برخی سنگین وزنان عرصه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

در طول سالیان گذشته بزرگ ترین نام های عرصه هوش مصنوعی و رایانش موفق به دریافت جایزه ای ارزشمند تحت عنوان جایزه تورینگ شده اند و امسال این موفقیت از آن برخی سنگین وزنان عرصه هوش مصنوعی شده است.

طبق اعلام مرجع اهدا کننده، جفری هینتون معاون گوگل، ین لی کان از فیسبوک و یوشوآ بنجیو مدیر علمی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی میلا موفق به دریافت جایزه تورینگ سال ۲۰۱۸ شده اند. هر سه این افراد برساس اعلام موسسه Computing Machinery به «توسعه پایه های مفهومی» شبکه های عصبی عمیق کمک کرده اند و دستاوردهایی را رقم زدند که «پیشرفت های عملی» تکنولوژی را به تصویر می کشیدند.

آلن تورینگ

برای مثال هینتون ثابت کرد که یک الگوریتم نادر بازگشت به عقب می تواند شبکه های عصبی را در حل مسائلی که پیشتر غیرقابل حل بودند یاری کند. لوکان هم نقشی کلیدی را در توسعه تکنولوژی های مورد استفاده در دید کامپیوتری ایفا کرده و بنجیو در تقویت و توسعه شبکه های مقابله ای تولیدی موثر بوده (منظور نوعی شبکه خلاق است که در مقابل شبکه ای دیگر قرار می گیرد و نقش نوعی کنترل کننده کیفیت را ایفا می کند) که می تواند عکس های اصلی بسازد.

این سه نفر قرار است جایزه تورینگ خود را در رویدادی دریافت نمایند که در تاریخ ۱۵ ژوئن (۱۵ خردادماه) برگزار می شود. سه دانشمندی که از آنها یاد کردیم در زمینه های کاری خود متخصص هستند با این حال اما انتخاب آنها برای دریافت جایزه تورینگ اطلاعات به مراتب بیشتری را در رابطه با کارهایشان و همچنین ماهیت در حال رشد صنعت ارائه می کند. در حالی که جایزه تورینگ در سال های نخست به پیشگامان رایانش عمومی تعلق می گرفت حالا شاهد اهمیت یافتن روز افزون هوش مصنوعی هستیم.

این فناوری مدتی است که به سنگ بنای موتورهای تحقیقاتی و شبکه های اجتماعی بدل شده و انتظار می رود که با پررنگ تر شدن حضور ماشین های خودران و ربات ها مهم تر از هر زمان دیگری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی