ناسا آزمایش موشک ضد ماهواره توسط هندوستان را محکوم کرد
جیم برایدنستاین رئیس ناسا اقدام اخیر هند در آزمایش یک فروند موشک ضد ماهواره را محکوم کرده و عنوان نمود که این آزمایش، 400 قطعه زباله فضایی را در مدار زمین پراکنده کرده است. هندوستان ...
جیم برایدنستاین رئیس ناسا اقدام اخیر هند در آزمایش یک فروند موشک ضد ماهواره را محکوم کرده و عنوان نمود که این آزمایش، 400 قطعه زباله فضایی را در مدار زمین پراکنده کرده است.
هندوستان هفته گذشته طی مأموریت موسوم به «شاکتی»، با استفاده از یک فروند موشک ضد ماهواره موفق شد یکی از ماهواره های خود در مدار نزدیک زمین (ارتفاع 300 کیلومتری) را منهدم کند. موفقیت در آزمایش اخیر هندوستان را به عنوان چهارمین کشور دارای فناوری انهدام ماهواره پس از ایالات متحده، روسیه و چین معرفی کرده است.
در این بین مقامات ناسا با محکوم کردن آزمایش شاکتی، چنین اقداماتی را خلاف روند آینده حضور انسان در فضا دانسته و از خطرات ناشی از افزایش تعداد زباله های فضایی در مدار زمین ابراز نگرانی کردند.
هر عملی که منجر به افزایش تعداد زبالههای فضایی شود، میتواند برای ماهوارهها مخاطرهآمیز باشد
از سوی دیگر اما وزیر امور خارجه هندوستان گفته آزمایش اخیر به دلیل انفجار در مدار نزدیک، خطری برای سایر ماهواره ها نداشته و بقایای به جا مانده از آن طی روزهای آتی با سقوط به سمت زمین، در اتمسفر خواهند سوخت. اما برخی محققان معتقدند که چنین ادعایی صرفاً برای گمراه کردن افکار عمومی مطرح شده و در واقعیت هر عملی که منجر به افزایش تعداد زباله های فضایی در مدار زمین شود، می تواند برای سایر ماهواره های مخاطره آمیز باشد.
لازم به ذکر است که بر اساس ادعای برایدنستاین رئیس ناسا، این سازمان هم اکنون 60 قطعه از 400 تکه ایجاد شده به دلیل انفجار را رهگیری کرده که طبق محاسبات، ریسک برخورد زباله با ایستگاه فضایی بین المللی را تا 44 درصد افزایش داده اند.
گفتنی است با وجود افزایش احتمال برخورد زباله های فضایی با ISS، برایدنستاین اظهار داشته که امنیت فضانوردان کاملاً تأمین شده است؛ چرا که ایستگاه فضایی بین المللی به کپسول های نجاتی مجهز شده که در شرایط برخورد قریب الوقوع، فضانوردان با استفاده از آنها می توانند از ایستگاه فرار کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

ایران هم باید هر چه سریعتر موشک ضد ماهواره بسازه تا هزینه جنگ با ایران برای آمریکا بیشتر شود
آخرش همد یا چین?
نویسنده خط اول گفته چین به جای هند لطفا درستش کنید با تشکر.
ناسا غلط کرد
وقتی اون ترامپ هرزه دستور ارتش فضایی میده همه کشور ها باید آماده مقابله با حمله از فضا باشن
حالا اگه آمریکای جهانخوار خودش این کار رو کرده بود هزار دلیل براش درست می کرد که هیچ مشکلی برای سایر ماهواره های جهان پیش نمیاد و این کار در راستای پیشرفت و این چیزا براش درست می کرد. بقیه کشورها حق انجام هیچ کاری رو ندارن چون آمریکا باید بالاتر از بقیه باشه. این یعنی خوی استکباری آمریکا...
اون قدرت ها دست امریکا باشه ترسی نیست خدایی اما دست یکی مثل روسیه و ... و ... بیوفته باید کل دنیا بترسن
نتیجه قتل عام چند هزار بچه یمنی عاملش حمایت امریکا از عربستانه جدا از اون بمب اتم نحس که میلیون میلیون ژاپنی رو خاکستر کرد چرا خودتونو گول میزنید؟ بقیه مهم نیستن چطور میتونی انقدر تو وجودت خودت بی هویت باشی که رو همه اینا سرپوش بزاری برای خالی کردن عقده هات
آره آمریکا کبریت بی خطره... بیشترین حمله رو تو قرن اخیر آمریکا داشته.. از اون بیچاره ویتنامی ها بگیر تا...
هر چند شاید بشه بهش گفت پیشرفت علمی و فنی ولی باطن قضیه اینه به خاطر همین قضیه زباله های فضایی و صدمه رسیدن به ماهواره های ثالث خر تو خر شدیدی پیش میاد. فک کنید هند میاد ماهواره چین یا پاکستان رو بزنه زباله های حاصل برخورد کنن به ماهواره ما یا آلمان و شری بشه سر این قضیه . کاش آمریکا هم به این توان دست پیدا نمیکرد ..... یکی که پیدا کنه بقیه پشت سرش چه بخوان چه نخوان باید دست پیدا کنن
یه جوری گفتی ماهواره ما انگار ترمینال ماهواره داریم اون بالا
اگه مقاله رو کامل میخوندی متوجه قضیه میشدی! چه آمریکا دنبال این قضیه بیفته و چه هند و چه کره جنوبی خطرش همه مونو میگیره منتهی الان چون بعضیا مث شما نمیدونن به عنوان شوخی بهش نگاه میکنن
حالا نوبت به آلودگی وسیع فضایی رسیده نمیدانم چرا انسان داره خودش و به سمت نابودی سوق میده