ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

اشتباه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن فیسبوک و فاش شدن صدها میلیون سابقه کاربران

توسعه دهندگان اپلیکیشن فیسبوک به اشتباه 540 میلیون سابقه مربوط به کاربران را در معرض مشاهده عموم قرار داده اند. بر اساس گزارش شرکت امنیتی UpGuard بزرگترین مجموعه داده های لو رفته، از طریق شرکت رسانه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۳

توسعه دهندگان اپلیکیشن فیسبوک به اشتباه 540 میلیون سابقه مربوط به کاربران را در معرض مشاهده عموم قرار داده اند.

بر اساس گزارش شرکت امنیتی UpGuard بزرگترین مجموعه داده های لو رفته، از طریق شرکت رسانه ای مکزیکی به نام کالتورا کولکتیوا منتشر شده است. این اطلاعات شامل 146 گیگابایت مجموعه داده از جمله فعالیت های کاربران فیسبوک، نام حساب های کاربری و اطلاعات شناسایی کاربران بوده که در مجموع در حدود 540 میلیون سابقه را شامل می شده است.

علاوه بر این داده های مشابه دیگری توسط اپلیکیشنی به نام «At the Pool» منتشر شده است. این مجموعه شامل اطلاعات شخصی از جمله 22 هزار پسورد بوده که احتمالاً به همین اپلیکیشن مرتبط بوده اند و به طور مستقیم به فیسبوک ارتباطی نداشتند.

فیسبوک

مشخص نیست که این اطلاعات چه مدت برای عموم در دسترس بوده اند یا احتمالاً به دست چه افرادی افتاده اند. هر دو مجموعه داده در سرورهای ابری آمازون قرار گرفته بودند و البته به گفته محققان بنا به درخواست فیسبوک، حذف شده اند.

مدت ها است که فیسبوک با انتقادهای شدید در زمینه نحوه به اشتراک گذاری داده های کاربران با موجودیت های ثالث روبرو شده. از مشهورترین این موارد رسوایی کمبریج آنالیتیکا در ارتباط با سوء استفاده از اطلاعات کاربران از طریق یک اپلیکیشن به ظاهر بی ضرر بود. پس از آن فیسبوک دسترسی تعدادی از اپلیکیشن ها به داده های کاربران را محدود کرد.

در مورد اخیر اما به نظر می رسد فاش شدن اطلاعات کاربران با هدف قبلی نبوده و به واسطه یک اشتباه اتفاق افتاده است. با این حال همچنان باید نگران بود که اطلاعات کاربران به واسطه اپلیکیشن های فیسبوک در نهایت می توانند از کجا سر در آورند. به گفته محققان آپ گارد، اطلاعات مربوط به کاربران این شبکه اجتماعی در فراتر از مرزهایی که فیسبوک بر آنها کنترل دارد منتشر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    فیسبوک رسما ترکیده دیگه

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    هیچوقت تو فیس بوک ثبت نام نکردم ..

  • Salim ۱۱۳
    Salim ۱۱۳ | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    هر دم از فیسبوک می رسد بری ?

مطالب پیشنهادی