ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردهای گینس: سریع‌ترین ماشین ضربه ای جهان [تماشا کنید]

بیشتر افراد خاطرات خوشایندی با ماشین تصادفی های شهربازی دارند. جالب است بدانید، کولین فورز مخترع بریتانیایی سال ۲۰۱۷ سریع‌ترین ماشین ضربه ای دنیا را ساخت که سرعت آن به ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

بیشتر افراد خاطرات خوشایندی با ماشین تصادفی های شهربازی دارند. جالب است بدانید، کولین فورز مخترع بریتانیایی سال ۲۰۱۷ سریع‌ترین ماشین ضربه ای دنیا را ساخت که سرعت آن به ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ظاهر این ماشین شباهت زیادی به آن چیزی که در شهربازی با آن طرف هستیم دارد. با این تفاوت که ساخته فورز از موتوری با ظرفیت ۶۰۰ سی سی و ۱۰۰ اسب بخار بهره می‌برد.

البته به جای فرمان‌های همیشگی ماشین‌های ضربه ای، در این ماشین از فرمان موتورسیکلت استفاده شده تا کار کنترل در سرعت بالا راحت‌تر شود. البته دیگر بخش‌ها مانند اندازه ماشین و چرخ‌ها تفاوتی با یک ماشین ضربه ای معمولی ندارد.

برای ثبت این رکورد، فورز از راننده‌های مشهور و البته ناشناخته سری تخت‌گاز یعنی استیگ کمک گرفت. استیگ که همواره به خاطر ثبت رکوردهای سرعت در تخت‌گاز مشهور است، توانست با این ماشین به سرعت ۱۶۱.۴۷۶ کیلومتر برسد و از آن‌جایی که میانگین سرعت ماشین ضربه ای های شهربازی از ۷-۸ کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود، بعید به نظر می‌رسد رقیبی برای ساخته فورز پیدا شود.

فورز هنگام ثبت این رکورد اعلام کرد که برای ساخت ماشین ضربه ای پر سرعت خود از یک نمونه قدیمی استفاده کرده و تکمیل کردن مراحل ساخت نیز ۳ هفته طول کشیده است. در ضمن و همان‌طور که در ابتدای ویدیو بالا مشاهده‌ کردید، این ماشین تنها ساخته عجیب کولین فورز نیست و او تجربه ساخت سریع‌ترین کالسکه دنیا را هم در کارنامه خود دارد.

جدا از سریع ترین ماشین ضربه ای جهان، رکورد سریع‌ترین خودروی جهان توسط یک بریتانیایی به نام اندی گرین در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۱۹۹۷ میلادی در بیابان بلک راک نوادا واقع در آمریکا از طریق خودرویی به نام Thrust SSC به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی