ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عمل بینی
علمی

عمل بینی به تاریخ می پیوندد؛ کشف تکنیک جایگزین با الکتریسیته و پرینت سه بعدی

عمل بینی از آن دست جراحی هایی است که نزد ایرانیان محبوبیت بالایی دارد و حتما در آشناها یا نزدیکان شما هم هستند افرادی که به دلایلی دست به این عمل پرهزینه و البته دردناک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

عمل بینی از آن دست جراحی هایی است که نزد ایرانیان محبوبیت بالایی دارد و حتما در آشناها یا نزدیکان شما هم هستند افرادی که به دلایلی دست به این عمل پرهزینه و البته دردناک زده باشند. البته اینکه ایرانیان به خاطر مسائل روانشناختی حاضر به پذیرش ریسک های عمل بینی می شوند یا شکل و استخوان بندی خاص نژاد ایرانی آنها را به این کار وادار می کند مساله ایست که نیاز به کار کارشناسی دارد.

در هر حال خبر خوب برای ایرانی ها آنکه دانشمندان روشی غیرجراحی را برای انجام عمل بینی کشف کرده اند که با کمک سوزن های بسیار نازک، جریان های الکتریکی و قالب های تهیه شده با تکنیک پرینت سه بعدی بافت های زنده را تغییر شکل می دهد.

پژوهشگران وعده داده اند که با کمک این روش، عمل بینی که غالبا نیازمند دوران طولانی ریکاوری است و با درد و خونریزی و زخم همراه است را دستخوش تحولی بنیادین می کنند.

دکتر مایکل هیل از کالج Occidental لس آنجلس در این باره گفت:

این تکنیک جدید را می توان روشی مقرون به صرفه خواند که با بی حسی موضعی در داخل مطب قابل انجام است و کل این فرایند نیز حدود ۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.

غضروف از فیبرهایی کوچک و شکننده تشکیل شده که به صورت شُل در هم تنیده شده اند و ساختاری شبیه به اسپاگتی را در مقیاس کوچک دارند.

طبق اعلام دانشمندان بافت هایی که دارای تراکم بیشتری از مولکول های حاوی بار الکتریکی هستند نسبت به بافت هایی که بار الکتریکی کمتری دارند سفت تر هستند.

تیم تحت مدیریت دکتر هیل در بررسی های خود کشف کردند که با عبور دادن جریان الکتریکی از این بافت ها میتوانند انعطاف پذیری بیشتری را در آن ایجاد نمایند.

بعد از آنکه بافت غضروفی بینی به واسطه دریافت جریان الکتریسیته نرم شد میتوانید با استفاده از قالب آن را به شکل دلخواه خود در بیاورید.

عمل بینی

دانشمندان این تکنیک را روی خرگوشی استفاده کردند که گوش هایش به صورت عادی صاف می ایستادند. آنها با کمک یک قالب و الکترودهای سوزنی موفق شدند بدون آنکه آسیبی به خرگوش برسانند یکی از گوش هایش را تا کنند.

با متوقف کردن جریان الکتریسیته غضروف در شکل و شمایل جدیدش سفت می شود و میتوان قالب را جدا کرد.

دانشمندان دست اندرکار این پروژه هم اکنون تلاش دارند که مجوز استفاده از این تکنیک را به شرکت های سازنده لوازم پزشکی بفروشند و چندی پیش دستاوردهای خود در این زمینه را به جامعه شیمی آمریکا در اورلاندو فلوریدا ارائه کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Zed.on
    Zed.on | ۲۴ دی ۱۳۹۸

    این راسته یا دروغ؟؟؟؟ من از ی دکتری پرسیدم گفت اثر ندارع

  • minak_flower
    minak_flower | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    بیچاره خرگوشه :(

  • moslemzare
    moslemzare | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    الان خرگوشه یه گوشش کجه.

  • herogame
    herogame | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    ?

مطالب پیشنهادی