ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

جولیان آسانژ مؤسس ویکی لیکس دستگیر شد

پلیس انگلستان پس از لغو مجوز پناهندگی جولیان آسانژ توسط دولت اکوادور، وی را دستگیر کرد. آسانژ که از سال 2012 در سفارت اکوادور زندگی می کرد، امروز توسط مأموران اداره مرکزی پلیس لندن دستگیر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۷

پلیس انگلستان پس از لغو مجوز پناهندگی جولیان آسانژ توسط دولت اکوادور، وی را دستگیر کرد.

آسانژ که از سال 2012 در سفارت اکوادور زندگی می کرد، امروز توسط مأموران اداره مرکزی پلیس لندن دستگیر شد. همان طور که در ویدیوی منتشر شده مشاهده می کنید، آسانژ توسط مأموران حمل شده و می گوید: «انگلستان باید در مقابل این تصمیم دولت ترامپ مقاومت کند.»

اخراج جولیان آسانژ از سفارت اکوادور از سال گذشته توسط دولت این کشور تحت بررسی بود و زمانی قوت گرفت که رئیس جمهور اکوادور، اظهار داشت که آسانژ باید بالاخره سفارت را ترک کند و وی در این باره با مقامات انگلیسی گفت و گو کرده است.

در کنار اعلام احتمال اخراج آسانژ از سفارت اکوادور، برخی قوانین حضور وی نیز تغییراتی داشت که استفاده وی از اینترنت برای مقاصد سیاسی را محدود می کرد؛ موضوعی که منجر به معرفی کریستین رفنسن به عنوان سردبیر جدید ویکی لیکس شد.

دولت ایالات متحده به دنبال بازجویی از جولیان آسانژ است

لازم به ذکر است که جولیان آسانژ پس از صدور حکم بازجویی توسط مقامات سوئدی درباره اتهام تجاوز، به سفارت اکوادور پناهنده شده بود. البته در حال حاضر پلیس سوئد پرونده مورد بحث را مختومه اعلام کرده اما با این حال، مقامات آمریکایی همچنان به دنبال بازجویی از بنیان گذار ویکی لیکس هستند؛ چرا که وبسایت مذکور پیش از این مدارک و مستندات محرمانه زیادی از دولت آمریکا را در اینترنت منتشر کرده بود.

جولیان آسانژ

گفتنی است لنین مورنو رئیس جمهور اکوادور در یک پیام ویدیویی که در توییتر منتشر شده، اظهار داشته با وجود تعهد این کشور به حقوق پناهندگی، رفتارهای تند و پرخاشگرانه جولیان آسانژ در کنار بیانیه های تهدید آمیز سازمان وابسته به او (ویکی لیکس) و از همه مهم تر تخلف وی از معاهدات بین المللی باعث لغو مجوز پناهندگی آسانژ شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ فروردین ۱۳۹۸

    آزادی بیان به سبک آمریکایی...

  • enrix
    enrix | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    وقتی انگلستان از آمریکا درخواست میکنه فلانی رو بده ما بازجویی کنیم و خیلی راحت کسی صداشم در نمیاد معلومه که همین انگلیس برا همکاری با آمریکا دست به چنین کاری میکنه! میخواد طرف قاشق چی باشه میخواد قاچاقچی باشه میخواد جولیان باشه! اونوقت طرف برگشته میگه " «انگلستان باید در مقابل این تصمیم دولت ترامپ مقاومت کند.» "

مطالب پیشنهادی