ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتش سوزی نوتردام
تکنولوژی

پس لرزه های آتش سوزی نوتردام در فضای مجازی

کلیسای نوتردام تنها یک نشانه‌‌‌ای از هویت ملی مردم پاریس به شمار نمی‌رود بلکه آنطور که از شواهد معلوم است تمامی دنیا به این بنای تاریخی علاقه داشته‌اند و کمپین‌های دیجیتالی زیادی در سرتاسر فضای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

کلیسای نوتردام تنها یک نشانه‌‌‌ای از هویت ملی مردم پاریس به شمار نمی‌رود بلکه آنطور که از شواهد معلوم است تمامی دنیا به این بنای تاریخی علاقه داشته‌اند و کمپین‌های دیجیتالی زیادی در سرتاسر فضای مجازی به راه افتاده است. از سوی دیگر با اینکه آتش سوزی نوتردام تقریباً مهار شده اما برخی از محافظه کاران افراطی، مسلمانان را مقصر این افتاد دانسته‌اند.

همانطور که می‌دانید شب گذشته سقف کلیسای نوتردام پاریس آتش گرفت و رئیس جمهور فرانسه برای توصیف این حادثه عنوان «تراژدی دردناک» را انتخاب کرد.

این اتفاق پس لرزه‌های عجیبی در فضای مجازی داشته است. جدای از ناراحتی و نگرانی‌ فرانسویان و دیگر مسیحیان دنیا، رئیس جمهور آمریکا نیز در اینباره توییت کرد که خشم بسیاری از کاربران دنیا را برانگیخت.

محافظه کاران افراطی: آتش سوزی کلیسای نوتردام کار مسلمانان است

از سوی دیگر محافظه کاران افراطی هم با انتشار پست‌های زیادی اعلام کردند که آتش سوزی نوتردام کار مسلمان است. آنها مدعی شده‌اند که سه روز پیش، فردی به علت برنامه ریزی برای عملیات تروریستی در نوتردام دستگیر شده و پس از سه روز، نیمی از نوتردام سوخته است. با اینکه مسئولین دولتی فرانسه اعلام کرده‌اند که این آتش سوزی عمدی نبوده اما دستگیری فردی مسلمان طی چند روزه گذشته در این محل، به شدت مشکوک است.

با این حال مسئولین فرانسه مدعی شده‌اند که اکنون آتش سوزی نوتردام کنترل شده است و این بنای تاریخی تنها ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با نابودی کامل فاصله داشته اما تلاش و جانفشانی آتش نشان ها از این اتفاق جلوگیری کرده است.

اکنون برنامه‌های بازسازی این کلیسا کلید خورده و امانوئل مکرون مدعی شده که طی پنج سال، کلیسای نوتردام بسیار زیباتر از گذشته خواهد شد.

از این رو کمپین‌های زیادی در وب سایت‌های جمع سپاری مختلف تشکیل شده و بسیاری از ارگان‌ها برای کمک مالی به این پروژه صف کشیده‌اند. تا لحظه‌ی نگارش این خبر بیش از ۸۰۰ میلیون دلار کمک برای جمع آوری شده است.

اپل در بازسازی کلیسای نوتردام مشارکت می‌کند

برای مثال تالار شهر پاریس و کمپانی محصولات لوکس LVMH، هر کدام به ترتیب ۵۶ و ۲۲۶ میلیون دلار به پروژه بازسازی نوتردام کمک کرده‌اند.

علاوه بر این تیم کوک با انتشار توییتی ناراحتی خود را از آتش سوزی نوتردام اعلام کرده و مدعی شده که اپل مبالغی به پروژه بازسازی این کلیسا ارائه خواهد کرد تا میراث تاریخی و همیشگی آن برای آیندگان باقی بماند.

آتش سوزی نوتردام

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Thirteen
    Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    مسلمانان ?
    یاد اون عکسی افتادم که 2 نفر یکی عدد رو 6 میدید و یکی 9
    بقول یکی از دوستان که تو یکی از نظرات می گفت اگ ما رو بکشن میگیم شهید اگ اونارو بکشیم میگیم به درک واسل شدن یا هر چیز دیگه ای?

مطالب پیشنهادی