ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

استون مارتین Rapid E رونمایی شد؛ تلفیق هیجان و پرستیژ انگلیسی با موتورهای برقی

بالاخره پس از مدت ها انتظار، استون مارتین از اولین محصول تمام الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد. این خودرو Rapide E نام داشته و همانگونه که از پسوندش نیز مشخص است، در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

بالاخره پس از مدت ها انتظار، استون مارتین از اولین محصول تمام الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد. این خودرو Rapide E نام داشته و همانگونه که از پسوندش نیز مشخص است، در واقع نسخه برقی سدان لوکس Rapide محسوب می شود.

به جای موتور 5.9 لیتری 470 اسب بخاری V12 که در نسخه عادی به کار گرفته شده، Rapide E نیروی خود را از یک پیشرانه برقی دریافت می کند. این پیشرانه دارای دو موتور روی محور عقب بوده و در مجموع 604 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور دارد.

Aston_Martin-Rapide_E-2020 (2)

انرژی مورد نیاز پیشرانه استون مارتین Rapide E توسط پک باتری 65 کیلووات ساعتی تامین می شود. بسته به نوع رانندگی، انگلیسی ها مسافت قابل پیمایش این خودرو را بر اساس استاندارد WLTP حداقل 200 مایل (معادل 320 کیلومتر) تخمین زده اند.

زمان لازم برای شارژ باتری Rapide E در حدود سه ساعت اعلام شده که البته در صورت استفاده از شارژر سریع 100 کیلوواتی این زمان تا حد زیادی کاسته می شود. به گفته استون مارتین یک ساعت اتصال به شارژرهای 100 کیلوواتی انرژی لازم برای پیمایش 300 مایل (480 کیلومتر) را ذخیره سازی می کند.

Aston_Martin-Rapide_E-2020 (8)

استون مارتین Rapide E برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت به زمانی زیر 4 ثانیه نیاز دارد؛ شتاب 50 تا 70 مایل (70 تا 112 کیلومتر) هم 1.5 ثانیه و حداکثر سرعت خودرو 155 مایل (250 کیلومتر) در ساعت اعلام شده است.

گفته می شود به منظور فراهم شدن امکان نصب موتورهای برقی و پک باتری، استون مارتین از تجارب و مشاوره های شرکت ویلیامز بهره برده است. این خودروساز انگلیسی تاکید می کند عملکرد هیجان انگیز خودرو ارتباطی با میزان شارژ باقی مانده یا شرایط جوی نداشته و مالک خواهد توانست در هر شرایطی از راندن Rapide E نهایت لذت را ببرد.

Aston_Martin-Rapide_E-2020 (9)

سه حالت مختلف رانندگی برای استون مارتین Rapide E در نظر گرفته شده که عبارتند از GT، اسپرت و اسپرت پلاس. به لطف تنظیمات خاص دیفرانسیل لغزش محدود، نسخه برقی Rapide حس رانندگی و هندلینگ مشابهی با Rapide AMR که دارای موتور بنزینی است، ارایه می کند.

در داخل کابین از فیبر کربن به وفور استفاده شده و نشان دهنده های آنالوگ پشت فرمان جای خود را به یک نمایشگر 10 اینچی دیجیتال داده اند. این نمایشگر اطلاعاتی از قبیل میزان شارژ و نیرو، میزان مصرف لحظه ای انرژی و دیگر اطلاعات رایج را در اختیار راننده می گذارد.

Aston_Martin-Rapide_E-2020 (4)

از آنجایی که امروزه بیشتر افراد دارای تلفن های همراه هوشمند هستند، مهندسین استون مارتین یک اپلیکیشن اختصاصی را برای مالکین Rapide E توسعه داده اند. این اپلیکیشن موبایلی با اتصال به خودرو اطلاعات گوناگونی را از آن دریافت می کند. ذخیره سازی مکان پارک خودرو دیگر کاربرد و ویژگی جالب این اپلیکیشن است.

Aston_Martin-Rapide_E-2020 (6)

از لحاظ ظاهری Rapide E تفاوت هایی را با نسخه بنزینی دارد. این تفاوت ها با اجزای ایرودینامیکی در ارتباط هستند. برای مثال به دلیل عدم نیاز به اگزوز، دیفیوزر عقب بزرگ تر شده و در طراحی کف اتاق بازنگری هایی صورت گرفته است؛ همچنین بکارگیری پیشرانه الکتریکی سبب حذف برخی دریچه های ورود هوا و بهبود ایرودینامیک شده است.

Aston_Martin-Rapide_E-2020 (3)

دکتر اندی پالمر مدیر عامل شرکت استون مارتین در مراسم رونمایی از Rapide E در نمایشگاه خودروی شانگهای گفته:

پرده برداری از Rapide E یک اتفاق بزرگ برای استون مارتین است. به عنوان اولین خودروی تمام الکتریکی ما، این یک گام تاریخی بوده و نشان می دهد که استون مارتین برای چالش آینده ای پاک آماده شده است. ما نمی توانیم منفعلانه منتظر فرا رسیدن آینده باشیم، بلکه باید به شکلی فعال آینده را تعقیب کنیم.

Aston_Martin-Rapide_E-2020 (7)

در پایان بد نیست اشاره کنیم تنها 155 دستگاه از استون مارتین Rapide E تولید خواهد شد. درباره قیمت این سدان لوکس الکتریکی اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته و فقط خریداران حین سفارش از آن اطلاع پیدا خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی