ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوستون داینامیکس
علمی

سگ های رباتیک بوستون داینامیکس ماشین‌ بکسل می‌کنند [تماشا کنید]

شرکت بوستون داینامیکس موفق شده که ویدیوی جدیدی از ربات‌ اسپات مینی خود منتشر کرد و شگرد جدیدی به آن بیاموزد. این شرکت ده ربات اسپات مینی را به یکدیگر وصل کرده تا بتوانند یک ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

شرکت بوستون داینامیکس موفق شده که ویدیوی جدیدی از ربات‌ اسپات مینی خود منتشر کرد و شگرد جدیدی به آن بیاموزد. این شرکت ده ربات اسپات مینی را به یکدیگر وصل کرده تا بتوانند یک وسیله نقلیه بزرگ را پشت سر خود بکشند.

متخصصین توانسته‌اند با ایجاد هماهنگی میان روند حرکتی هر ده ربات این شرکت، شرایط فراهم کنند که اسپات مینی‌ها به همکاری با هم بپردازند و این وسیله نقلیه را پشت سرشان بکشند.

بوستون داینامیکس

البته این اتفاق شاید چندان هم عجیب نباشد چرا که ربات اسپات مینی بوستون داینامیکس پیشتر هم کارهایی نظیر حرکات موزون هماهنگ با ریتم موسیقی و فعالیت در ساختمان را هم به راحتی انجام دهد.

SpotMini که در واقع کوچکترین نسخه از ربات‌های این شرکت معروف به شمار می‌رود، کمتر از یک متر ارتفاع دارد و از وزنی معادل ۳۰ کیلوگرم برخوردار است. این ربا‌ت‌ چهار پا علاوه بر عمر باتری ۹۰ دقیقه‌ای خود، از قابلیت‌های منحصر به فردی نظیر باز کردن خودکار در اتاق یا سیستم‌های پیشرفته‌ی مسیریابی برخوردار است. بدین ترتیب اسپات مینی با یکبار شارژ می‌تواند ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه حرکت کرده و  بازوان متصل به ۱۷ مفصل  خود را در ۵ زاویه‌ی مخلتف حرکت دهد.

با اینکه هنوز بوستون داینامیکس هنوز اسپات مینی خود را به کاربران عادی نفروخته است اما مدعی شده که به دنبال این است که ارتشی از ربات‌ها بیافریند و قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰۰۰ ربات شبه سگ SpotMini بسازد.

گفته شده بود که از ربات SpotMini می‌توان در صنایع مختلف نظیر ساخت و ساز، حمل و نقل کالا، خدمات خانگی و امنیت بهره گرفت. ویدیوی جدید و ایجاد هماهنگی میان ۱۰ ربات برای انجام یک فعالیت واحد، سادگی پیاده سازی چنین عملکردی برای این ربات‌ها را نشان می‌دهد. حال که اولین قدم برای استفاده تجاری از این ربات‌ها برداشته شده است، بعید نیست که چنین روشی برای صنایع دیگر نیز درنظر گرفته شود. بدین ترتیب صنعتگران قادر خواهند بود از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به استفاده از این ربات‌ها بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    ویدیو دوم نابودم کرد اصلا:)))این بوستن داینامیک یه روز ربات هایی میسازه که نسل بشر رو نابود میکنه:)

مطالب پیشنهادی