ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (1)
خودرو

مرسدس بنز GLB معرفی شد؛ شاسی بلندی جان سخت مخصوص ماجراجویان

کمپانی مرسدس بنز پس از انتشار چند تیزر، بالاخره از شاسی بلند مفهومی GLB در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 رونمایی کرد. این خودروی کانسپت در واقع پیش نمایشی از مدلی به همین نام بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

کمپانی مرسدس بنز پس از انتشار چند تیزر، بالاخره از شاسی بلند مفهومی GLB در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 رونمایی کرد. این خودروی کانسپت در واقع پیش نمایشی از مدلی به همین نام بوده و نسخه تولیدی آن در آینده نزدیک با هدف پر کردن شکاف موجود بین GLA و GLC راهی بازار خواهد شد.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (3)

اگر بخواهیم مفهومی مرسدس بنز GLB را در چند کلمه خلاصه کنیم باید از این عبارت استفاده کنیم: شاسی بلندی کوچک با ظاهری قرص و استوار که مدل از رده خارج GLK را در ذهن تداعی می کند. اما خوشبختانه جزئیات جدیدترین مفهومی اشتوتگارتی ها منتشر شده و می توانیم به برخی از مهم ترین آنها اشاره کنیم.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (6)

با 4.62 متر طول و فاصله محوری 2.82 متری، GLB با سه ردیف صندلی طراحی شده و توانایی حمل هفت سرنشین را دارد. به لحاظ طراحی GLB شبیه هیچ یک از محصولات چند سال اخیر مرسدس بنز نیست.

این شاسی بلند مفهومی با توجه به اتاق ساده، جعبه ای شکل و عضلانی خود حس صلابت و جان سخت بودن را در بیننده القا می کند؛ هر چند نمای ظاهری این خودرو به شکلی است که احتمالا باب میل همه نبوده و باز هم شاهد انتقادهایی در رابطه با خط مشی کنونی مرسدس در بحث طراحی خواهیم بود.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (7)

قرار گرفتن چرخ ها در گوشه های اتاق و در نتیجه زوایای ورود و خروج مناسب، احاطه شدن لبه های زیرین اتاق با انواع محافظ ها، استفاده از لاستیک های مخصوص آفرود BF Goodrich برای رینگ های 17 اینچی، چراغ های LED و محفظه مخصوص سقفی شاسی بلند مرسدس بنز GLB را آماده ماجراجویی و فتح انواع پستی و بلندی ها نشان می دهند.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (4)

در داخل کابین، داشبورد کانسپت مرسدس بنز GLB شباهت زیادی با داشبورد مدل کوچک تر GLA داشته و به غیر از چرم خاصی که در پوشش قسمت های گوناگون به کار رفته، بقیه المان ها شبیه اتومبیل های تولیدی هستند.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (8)

در شاسی بلندهایی که در کلاس کامپکت قرار دارند، صندلی های ردیف سوم معمولا برای مواقع ضروری طراحی می شوند؛ اما مرسدس بنز این موضوع را درباره GLB صحیح ندانسته و بر راحت بودن دو صندلی انتهایی کانسپت خود برای سرنشینان بزرگسال در شرایط مختلف تاکید کرده است.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (12)

در زیر کاپوت GLB یک موتور 2 لیتری بنزینی قرار دارد که می تواند 224 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها هم بر عهده یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه گذاشته شده؛ خبر خوب اینکه هر چهار چرخ به لطف سیستم 4MATIC نیروی موتور را دریافت می کنند، همچنین سه حالت برای رانندگی در نظر گرفته شده که راننده می تواند بسته به شرایط جوی و نوع مسیر حالت مناسب را انتخاب کند.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (2)

خانم بریتا سیگر (Britta Seeger) یکی از اعضای هیئت مدیره گروه دایملر درباره مرسدس بنز GLB گفته:

ما از خودمان پرسیدیم که در محصولات شاسی بلند، آیا شکافی بین GLA و GLC وجود دارد یا خیر. کانسپت GLB پاسخی بود که به آن رسیدیم. با این خودرو ما ایده های خلاقانه را برای این سگمنت نشان می دهیم.

Mercedes-Benz-GLB_Concept-2019 (16)

هنوز مشخص نیست که اشتوتگارتی ها چه برنامه هایی برای GLB دارند، اما منطق می گوید فاصله این مفهومی با خطوط تولید بسیار کم است. پیش بینی می شود نسخه خیابانی این شاسی بلند کوچک سال آینده از راه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی