ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا نمایشگر تاشو گلکسی فولد می‌شکند؟

چند وقتی است که نمونه‌های اولیه گوشی تاشو سامسونگ در اختیار رسانه‌ها و سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند به خوبی گلکسی فولد را بررسی کنند. اخیراً بررسی کنندگان بسیاری از این سایت‌ها گزارش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

چند وقتی است که نمونه‌های اولیه گوشی تاشو سامسونگ در اختیار رسانه‌ها و سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند به خوبی گلکسی فولد را بررسی کنند. اخیراً بررسی کنندگان بسیاری از این سایت‌ها گزارش داده‌اند که نمایشگر این گوشی‌ها سریعاً صدمه می‌خورند و می‌شکنند. این خبر به قدری سر و صدا بپا کرده که سامسونگ بیانیه‌ای منتشر نموده و تصمیم گرفته بلافاصله به بررسی علل این موضوع بپردازد.

روز گذشته بررسی کنندگان زیادی از سایت‌ها مختلف نظیر ورج و بلومبرگ به توییتر هجوم آوردند و مدعی شدند نمایشگر گلکسی فولد آنها ترک خورده و آسیب دیده است. شدت این شکستگی‌ها به قدری است که حتی روند نمایش تصویر در صفحه نمایش با مشکل مواجه شده و حتی می‌توان با لمس صفحه، کاملاً این شکستگی‌ها را حس کرد.

گلکسی فولد

برخی باور دارند که سامسونگ سعی کرده برای حفاظت از نمایشگر تاشوی خود، از یک محافظ پلاستیکی خاصی بهره ببرد و آن را روی صفحه نمایش چسبانده است. کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا با انتشار یک هشدار روی جلد یا خود دیوایش گلکسی فولد، اهمیت این لایه را برای کاربران تشریح کند تا آنها طبق عادت لایه محافظ را از روی گوشی هایشان جدا نکند.

گلکسی فولد

به نظر می‌رسد که چنین هشداری روی جلد و خود نمونه‌های اولیه آن حک نشده و کاربران طبق عادت همیشگی، لایه محافظ روی صفحه نمایش را جدا کرده‌اند تا بهتر بتوانند وضوح تصاویر را بررسی کنند. این مسئله نیز کار دستشان داده و نمایشگر گلکسی فولد آنها با چندبار تا شدن، شکسته است. با این حال این اتفاق برای همه‌ی بررسی کنندگان رخ نداده و برای مثال نویسنده سایت انجگت با چنین مشکلی روبرو نشده است.

گلکسی فولد

حال سامسونگ بیانیه‌ای رسمی در این زمینه منتشر کرده و اعلام نموده که شخصاً نفراتی را می‌فرستد تا نمونه‌های اولیه و مشکلات پیش آمده برای آنها را بررسی کنند.

علاوه بر این سامسونگ مدعی شده که شکستن صفحه نمایش گلکسی فود به این علت رخ داده که بررسی کنندگان صفحه محافظ پلاستیکی روی نمایشگر این موبایل را جدا کرده‌‌اند.

گلکسی فولد

با این حال به نظر نمی‌رسد که یک صفحه‌ی محافظ پلاستیکی بتواند از شکستن صفحه نمایش موبایل تاشوی سامسونگ جلوگیری کند. به هر حال این شرکت در زمان معرفی گلکسی فولد مدعی شده بود که این گوشی و تکنولوژی بکار رفته در لولاها و نمایشگرش می‌تواند ۲۰۰ هزار مرتبه تا شدن را بدون هیچ مشکلی تحمل کند. حال باید دید سامسونگ می‌تواند به ادعای خود جامه‌ی عمل بپوشاند و دیوایس ۱۹۸۰ دلاری بدون نقصی روانه بازار کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

    نمایشگر انعطاف‌پذیر فاکتور اصلی در توسعه گوشی‌های تاشو بوده و به این دلیل که فناوری آن مختص شرق است، به‌طور طبیعی کمپانی‌های شرقی طلیعه‌دار آن هستند. اما غربی ها روی آن عیب میگذارند تا مقابل پیشرفت آن را بگیرند. تا بعد تر خودشان از این تکنولوژی استفاده کنند وآن را در بوق و کرنا کنند

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

    هرچقدر تا شدگی بیشتر باشه انبساط و انقباض متریال متمرکزتر و شدیدتره ! ولی اگه کمتر باشه مثل میت x انقباض و انبساط متریال کمتر متمرکزه و احتمال اسیب دیدن کمتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی