ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درخشش هیوندای و کیا در نمایشگاه خودروی نیویورک

گروه هیوندای-کیا از چند محصول جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک پرده برداری کرد. ونیو (Venue) یکی از این موارد است که با هدف جذب علاقه مندان کراس اوورهای کوچک و شهری طراحی و تولید شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

گروه هیوندای-کیا از چند محصول جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک پرده برداری کرد. ونیو (Venue) یکی از این موارد است که با هدف جذب علاقه مندان کراس اوورهای کوچک و شهری طراحی و تولید شده است.

هیوندای ونیو 13 سانتی متر کوتاه تر و 3.05 سانتی متر کم عرض تر از کونا بوده و فاصله محوری آن نیز 8.13 سانتی متر کمتر است. با این حال اتاق آن به اندازه 1.52 سانتی متر بیشتر ارتفاع دارد.

2020-hyundai-venue (8)

کوچک تر شدن ابعاد ونیو منجر به از دست رفتن 76.5 لیتر حجم از فضای داخلی آن در مقایسه با کونا شده است. با این حال ونیو به خاطر طراحی خاص خود به اصطلاح قرص تر و جان سخت تر دیده می شود.

2020-hyundai-venue (5)

در داخل کابین ونیو داشبورد حجیم، نمایشگر 8 اینچی که مشابه یک تبلت طراحی شده و فرمان خوش فرم از المان های شاخص هستند. یک نمایشگر کوچک 3.5 اینچی نیز در پشت فرمان نصب شده که برای نمایش برخی اطلاعات کاربرد دارد.

2020-hyundai-venue (11)

هیوندای ونیو به لحاظ تجهیزات ایمنی در سطح مطلوبی قرار دارد. از جمله این تجهیزات می توان به مواردی مثل کمک به پیشگیری برخورد از جلو، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، اخطار برخورد از نقاط کور، کنترل هوشیاری راننده و اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو اشاره کرد.

2020-hyundai-venue (2)

نیروبخش ونیو یک موتور 1.6 لیتری است که در همکاری با گیربکس شش سرعته دستی یا CVT چرخ ها را به حرکت وادار می کند. درباره مشخصات دقیق قوای محرکه این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده، اما هیوندای مصرف 7.1 لیتر سوخت در صد کیلومتر را برای ونیو پیش بینی کرده است.

2020-hyundai-venue (6)

بر اساس برنامه ریزی ها هیوندای کراس اوور کوچک خود را از سه ماهه چهارم امسال در ایالات متحده به فروش خواهد رساند. دوست داران ونیو برای اطلاع از قیمت آن باید منتظر اطلاعیه های بعدی هیوندای باشند.

به غیر از کراس اوور جدید ونیو، هیوندای از نسل هشتم سوناتا نیز در نمایشگاه خودروی نیویورک پرده برداری کرده است. این خودرو در دو نسخه به نمایش گذاشته؛ مدل پایه سوناتا از موتور 1.6 لیتری توربو با 180 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

مدل قوی تر سوناتا در ایالات متحده با موتور 2.5 لیتری توربو عرضه خواهد شد. این موتور توانایی تولید 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما خبر جالب توجه اینکه هیوندای در حال تدارک نسخه N از این سدان سایز متوسط است.

به گفته سازنده این نسخه به موتور 275 اسب بخاری مجهز خواهد شد. درباره مشخصات دقیق موتور سوناتا N فعلا چیزی مشخص نیست، اما برخی پیش بینی می کنند نمونه 2 لیتری حاضر در زیر کاپوت i30 N و Veloster N در این خودرو به کار گرفته خواهد شد. برخی دیگر معتقدند همان موتور 2.5 لیتری توربو برای استخراج 275 اسب بخار قدرت ارتقا خواهد یافت.

طبق انتظار نسخه هیبریدی سوناتای هشتم نیز راهی بازار خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم تولید سوناتا در ایالات متحده از ماه سپتامبر و فروش آن از اکتبر امسال آغاز خواهد شد.

از آنجایی که خودروهای استیشن در اروپا کماکان محبوب هستند، به احتمال زیاد نسخه استیشن سوناتا با هدف جایگزینی i40 Tourer که پا به سن گذاشته، در قاره سبز به فروش خواهد رسید.

کره ای ها در کنار مدل های فوق، خودرویی مفهومی نیز با نشان کیا در نیویورک معرفی کرده اند. این مفهومی هابانیرو (Habaniro) نام داشته و در واقع برداشت مهندسین کیا از یک کراس اوور کامپکت با پیشرانه الکتریکی را نشان می دهد.

بی تردید اولین چیزی که در مواجهه با کیا هابانیرو جلب توجه می کند، طراحی شجاعانه و بدنه مدرن با رنگ های چندگانه آن است. در نمای روبرو نوارهای LED که تداعی کننده حرف W هستند، شخصیتی خاص به خودرو بخشیده اند. مساله عجیب اینکه برخلاف دیگر مدل های مزین به نشان کیا، خبری از جلوپنجره موسوم به پوزه ببر در این کانسپت نیست.

kia-habaniro-concept 10

مثل بعضی از محصولات آئودی، آینه های رایج جای خود را به دوربین های دید عقب داده اند. این مساله سبب شده تا نمای جانبی هابانیرو یک دست و صاف از آب دربیاید. در این نما ترکیب زیبای رنگ قرمز ستون C با رنگ مشکی سقف و فاصله کم رینگ های 20 اینچی با گوشه های اتاق بر جذابیت خودرو افزوده اند.

kia-habaniro-concept (3)

اگر چه به نظر می رسد کیا هابانیرو دارای سه در باشد، اما این کانسپت در اصل چهار درب دارد. این درها همانند محصولات رولزرویس خلاف جهت هم اما به صورت پروانه ای رو به بالا باز می شوند.

kia-habaniro-concept (2)

کابین تازه ترین مفهومی کیا نیز کاملا مدرن و هیجان انگیز طراحی شده است. در این بخش تمام عرض داشبورد را یک نمایشگر عریض به خود اختصاص داده که از طریق آن می توان کل امکانات خودرو را کنترل کرد.

kia-habaniro-concept (6)

کیا هایانیرو به فناوری خودران تجهیز شده، در صورت فعال کردن این فناوری فرمان خودرو جمع می شود تا فضای بیشتری در اختیار راننده قرار بگیرد.

به منظور تامین آسایش سرنشینان سیستم Perimeter Ventilation با دمیدن هوای تازه به درون کابین فضایی فرح بخش ایجاد می کند؛ نورپردازی LED با شدت و رنگ متغیر مکمل وظیفه سیستم مذکور است.

kia-habaniro-concept (7)

نیروی مورد نیاز هابانیرو توسط یک پیشرانه الکتریکی تامین می شود. این پیشرانه از دو موتور الکتریکی (یکی روی محور عقب و دیگری روی محور جلو) تشکیل یافته است. کره ای ها درباره مشخصات پیشرانه و ظرفیت باتری خودرو چیزی اعلام نکرده و تنها به توانایی پیمایش 300 مایل (482 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ بسنده نموده اند.

kia-habaniro-concept (4)

به گفته شرکت کیا، هایانیرو صرفا یک مدل مفهومی نبوده و احتمال تولید و عرضه آن در آینده نزدیک وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Thirteen
    Thirteen | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ونیو صدی 7 ?
    ما زندگی رو می‌کنیم یا زندگی مارو...

  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هیچ درخششی هم نداشتن شما همیشه هیوندای و کیا رو بلد میکنین طراحی کاملا بی هویت و هیوندای بهتره بیشتر روی قوای فنی ضعیف و قدیمیش حرکتی کنه تا روی طراحی/ در آینده فروش کم خودرو را شاهد خواهیم بود

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

      اره منم چیز انچنانی ندیوم .. تو اون کامسپت کیا هم هیچ چیز واقع بینانه و ایندا نگرانه نبود .. مخصوصا اون داشبورد سراسر نمایشگرش که خیلی احمقانه ست به این دلایل:کاربرد سخت .. اسیب پذیر .. پر هزینه .. مصرف انرژی.. سردرگمی در کنترل ادوات .. هواس پرتی راننده .. هزینه تعمیر و تعویض بسیار زیاد ..
      ماشینهاشون که خوبن کم لطفی نکنید اما خوب اینها چیز جدیدی نداشتن و اون کانسپت هم اغراق امیز بود مثل خیلی دیگه از کانسپتها که واقع بینانه نیستن و اصولا یه طرح هنری و فانتزین

  • mohammadkabiri
    mohammadkabiri | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هیوندای یجورای به اخر رسیده تو زمینه طراحی، هر طرحی میزنه با نسل قبلیش خیلی تفاوت داره جوری که در نگاه اول نمیشه گف چه ماشینیه، مثل بنز و بی ام و و یا تویوتا نیس که از دور هم بشه تشخیص داد با چه برندی طرف هستیم ، ولی خب منکر این هم نمیشه شد که رشدشون تو صنعت خودرو عالی بوده ، جوری که خط و نشون میکشند برا برندهای تراز اول دنیا،

مطالب پیشنهادی