ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرونده قضایی علیه اپل
تکنولوژی

استفاده اپل از کلید پاور معیوب در برخی مدل های قدیمی آیفون

کاربرانی که طی سال های 2010 تا 2013 یکی از انواع آیفون 4، 4S، و یا 5 را خریداری کردند اخیرا با پیامی مواجه شده اند که می گوید قادرند به یک پرونده قضایی علیه ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۹

کاربرانی که طی سال های 2010 تا 2013 یکی از انواع آیفون 4، 4S، و یا 5 را خریداری کردند اخیرا با پیامی مواجه شده اند که می گوید قادرند به یک پرونده قضایی علیه اپل بپیوندند.

اگر شما نیز از خریداران این مدل ها بوده اید به احتمال زیاد خود یا یکی از اطرافیانتان با دکمه پاور آیفونتان به مشکل خورده اید. حال مشخص شده این مدل ها که از محبوبترین آیفون های عرضه شده در ایران نیز بودند به شکل ذاتی از یک ایراد سخت افزاری رنج میبردند.

داستان از این قرار است که این دکمه بیش از حد معمول دچار مشکل میشد و با توجه به کاربرد بسیار زیاد این کلید در صورت خرابی کاربران دچار دردسر خیلی زیادی میشدند. این پرونده قضایی علیه اپل عنوان میکند شرکت مذکور از این ایراد مطلع بوده اما به جای تلاش برای حل کردنش تصمیم گرفته آیفون ها را بدون توجه به مشکل سخت افزاریشان در دسترس عموم قرار دهد.

پرونده قضایی علیه اپل
دکمه پاور آیفون 5

در متن اصلی این شکایت آمده:

آیفون برای اپل از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. این دستگاه نه تنها محبوب ترین محصول این شرکت به شمار میرود بلکه بیش از نصف سود آن را تامین میکند. با این همه آنها تصمیم گرفتند با وجود اطلاع از این مسئله که دکمه دستگاه بیش از حد معمول دچار مشکل میشود این محصول گرانقیمت را در دسترس قرار دهند در صورتی که پیش از عرضه عمومی باید در جهت رفع این مشکل قدم برداشته میشد.

افرادی میتوانند به پرونده ملحق شوند که اولا ساکن ایالت کالیفرنیا باشند، و دوما در بازه های زمانی مشخصی بین سال های 2010 تا 2013 اقدام به خرید هر یک از این دستگاه ها کرده باشند.

البته به افراد این امکان داده شده تا در صورتی که تمایل به همکاری با دیگر شاکیان ندارند به صورت شخصی علیه اپل شکایت خود را مطرح کنند. هدف این پرونده پس گرفتن هزینه تعمیرات آیفون ها و ارزش از دست رفته شان بر اثر خرابی ذاتی دکمه شان است. متقاضیان مهلت دارند تا جمعه شکایت خود را مطرح کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چقدر خوبه که اونجا به این راحتی میشه شرکتها رو خفت کرد. به غیر از شرکتهای ایرانی، شرکتهای خارجی هم اینجا حال می کنن. مثلا یه Galaxy S3 داشتم که یک ماه بعد از تموم شدن گارانتیش (گارانتی 12 ماهه) مایکروتل، دکمه پاورش قاطی کرد و فکر می کرد که من نگهش داشتم (مشکل رو خیلی از کاربرهای دیگه هم داشتن و ویدئوهاش توی یوتیوب پره) خیلی راحت گفتن باید بورد رو عوض کنی و هزینه اش هفتصد تومن بود (خود گوشی 1200 بود). به صورت مشابه یک لپ تاپ ایسوس هم گرفته بودم که اتصال هاردش مشکل داشت که توی سرعتهای بالا فریز میشد، بازهم مشکل توی خیلی از لپ تاپهای این مدل بود، اما گارانتی محترم هم خیلی راحت پیچوندش. حتی LG G4 هم با اون صفحه سایه بندازش هم حتی توی زمان گارانتی هم شرکت مسئولیتش رو قبول نکرد (بعد از یک سال راحت سایه انداخت). اینجا کلا بهشت شرکتهایی هستش که دستشون به یه جایی بنده.

    • noisymind
      noisymind | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

      واقعا یه همچین مزیتی نعمته. من خودم هم اس4 سامسونگ و هم S5 داشتم. جالبیش این بود که اس 4 مشکل این بود که وقتی دیتا رو فعال میکردم همش بالای صفحش میپرید!! و بعدش هم یک اس5 گرفتم که اون هم حتی موقعی که دوربین رو باز میکردم ریستارت میشد! و خب چون گارانتی نداشت ( از این گارانتی های ماکروتل و ...!) هیچی به هیچی! و البته اگر هم گارانتی میداشت باز هم هیچی به هیچی!! من موندم مثلا سامسونگ و هواوی و ... چرا نباید مستقیم نمایندگی داشته باشن و هر کی گوشیش ایراد داشت مستقیم ببره تحویل بده و یکی دیگه بهش بدن؟! حالا اپل میگیم آمریکایی و ما رو تحریم کردن و ما هم اونها رو! ولی سامسونگ چی؟!

مطالب پیشنهادی