ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کد دستوری سامانه تامین اجتماعی
تکنولوژی

نوبت‌گیری شعبات و استعلام بیمه با کد دستوری سامانه تامین اجتماعی

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه احصای سوابق بیمه‌ای را از طریق روش ارسال پیام از طریق کد دستوری (USSD) راه اندازی شده تاکید کرد که ارسال سوابق بیمه‌ای از طریق ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۳

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه احصای سوابق بیمه‌ای را از طریق روش ارسال پیام از طریق کد دستوری (USSD) راه اندازی شده تاکید کرد که ارسال سوابق بیمه‌ای از طریق پیامک نیز در دست بررسی است. به گفته او گرانی هزینه‌های پیامکی در حال حاضر مانع از ایجاد این طرح شده است.گفت: ارسال سوابق بیمه‌ای از طریق سامانه پیامکی نیز در دست بررسی است.

«علی معیری» در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: «به علت هزینه‌های بالایی که ارسال پیامک دارد، فعلاً احصای سوابق بیمه‌ای را از طریق روش ارسال پیام از طریق کد دستوری (USSD) راه اندازی کرده‌ایم.»

به گفته معیری بیمه شدگان می‌توانند با شماره‌گیری #۱۴۲* (ستاره ۱۴۲ مربع) با سیمکارت همراه اول و #۱۴۲۰* (ستاره ۱۴۲۰ مربع) با سیمکارت ایرانسل و رایتل، سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

کد دستوری سامانه تامین اجتماعی

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با روش‌های اعلام شده، اطلاع از آخرین وضعیت بیمه‌ای، میزان دستمزد و تعداد روزهای سابقه پردازی بیمه و همچنین نوبت‌گیری برای شعبات و کارگزاری‌ها امکان پذیر است. او هزینه‌های تمام شده پیامکی برای دریافت این موارد را گزاف دانست و اعلام کرد: «ارسال سوابق بیمه‌ای از طریق سامانه پیامکی را نیز در دست بررسی داریم، ولی باید در نظر داشته باشیم که ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی داریم و با احتساب هزینه هر پیامک باید ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان بپردازیم.»

به گفته معیری برای اجرای این طرح باید از سوی هیئت مدیره تامین اجتماعی مجوز دریافت کنیم. ما به لحاظ فنی مشکلی برای ارسال پیامکی سوابق بیمه‌ای نداریم، اما به نظر می‌رسد راه‌های جایگزین چون USSD و مراجعه به وبسایت تامین اجتماعی در حال حاضر گزینه‌های بهتری باشند.

ناگفته نماند وبسایت تامین اجتماعی به گفته برخی از کارشناسان از مشکلات فنی متعددی رنج می‌برد و با وجود این انتقادات همچنان به وضعیت این وبسایت رسیدگی نشده است؛ به عنوان مثال بسیاری از کاربران حتی برای ورود به سامانه مشکل دارند و علی رغم درج رمز درست، سایت از ورود آنها ممانعت بعمل می‌آورد.

شایان ذکر است اپلیکیشن تامین اجتماعی من نیز برای دریافت انواع خدمات تامین اجتماعی در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • emi_raz
    emi_raz | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سایتش که خیلی مشکل داره ولی کد دستوری درست بود

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

      بله توی متن هم اشاره شد به مشکلات عدیده سایت که معلوم نیست کی میخواد درست بشه

مطالب پیشنهادی