ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تجهیزات 5G هواوی
امنیت

هلند نیز به جمع خریداران تجهیزات 5G هواوی پیوست

هواوی بار دیگر در جنگی که آمریکا علیه تجهیزات 5G آن راه انداخته پیروز شد. پس از آن که شنیدیم بریتانیا توسعه بخش های غیر کلیدی شبکه 5G خود را به این شرکت واگذار کرده؛ ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

هواوی بار دیگر در جنگی که آمریکا علیه تجهیزات 5G آن راه انداخته پیروز شد. پس از آن که شنیدیم بریتانیا توسعه بخش های غیر کلیدی شبکه 5G خود را به این شرکت واگذار کرده؛ بزرگترین اپراتور مخابراتی هلند «KPN» نیز توسعه این بخش از شبکه خود را به هواوی سپرد. اگرچه تصمیم این اپراتور برای تهیه تجهیزات اصلی از شرکت های دیگر نشان از تداوم نگرانی ها مبنی بر امنیت استفاده از ابزارهای هواوی دارد.

هلند پس از بریتانیا دومین کشوری است که حاضر به استفاده از تجهیزات هواوی شده

این قرارداد نشان از پیشرفت هواوی در بازار اروپا پس از تلاش های ایالات متحده برای محدود سازی استفاده از تجهیزات 5G این کمپانی توسط اپراتورهاست. جدا از میل باطنی شرکت ها به استفاده از تجهیزات ارزان قیمت، هرگونه قرداد رسمی باعث بهتر شدن وجهه هواوی در بازار اروپا می شود. این شرکت چینی در بیانیه ای با تشکر از اعتماد «KPN» بار دیگر بر موضع خود در رابطه با حمایت از امنیت سایبری پافشاری کرد و افزود، این موضوع همواره اولویت شماره یک این کمپانی بوده و هست.

مقام های اروپایی همچنان درباره امنیت استفاده از تجهیزات هواوی به توافق نرسیده اند. از نظر آن ها ساز و کار امنیتی تجهیزات 5G هواوی در بهترین حالت تاریخ گذشته است؛ که همین موضوع به نوبه ی خود خطرناک محسوب می شود. به رقم نگرانی های آمریکا نسبت به استفاده از تجهیزات 5G هواوی، بسیاری از کشورها راه هایی برای استفاده از وسایل این شرکت در بخش های غیر اصلی شبکه خود یافته اند.

تجهیزات 5G هواوی
چنین قراردادهایی باعث بهبود وجهه هواوی در اروپا می شوند

این راهکار تامین امنیت شبکه های نسل پنجم را به دو بخش کنترل و نظارت تقسیم می کند. از آنجایی که در عصر 5G زیر ساخت های شهری، کارخانه ها، دولت و حتی خودروها از خدمات ابری و کنترل از راه دور استفاده خواهند کرد، مهاجمانی مانند دولت چین می توانند کنترل کل سیستم را به دست بگیرند. اگرچه استفاده از تجیزات غیر هسته ای هواوی با وجود پایین آوردن ریسک همچنان می تواند امکان جاسوسی از مکالمات و دیتای کاربران را برای دولت چین فراهم کند. با این حال این شرکت با رد هر دو این اتهامات عنوان کرده این حدس و گمان ها بیش از این که بر پایه مدارک معتبر باشند بر اساس بدبینی شکل گرفته اند.

«استیون کای»، مدیر عامل هواوی در منطقه بنلوکس اعلام کرد شرکتش از نگرانی های امنیتی آگاه است؛ اگرچه بدون داشتن مدارک معتبر رد کردن اتهامات وارد شده کار آسانی نیست. از این رو این شرکت به وسیله همکاری کامل با اپراتور هلندی حسن نیت خود را به همگان اثبات خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی