ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت توانایی های گفتگوی کورتانا را ارتقاء می دهد

دستیار دیجیتال مایکروسافت یا همان کورتانا چند وقتیست که از گوگل اسیستنت و الکسا عقب افتاده است. حالا این غول دنیای تکنولوژی قصد دارد با افزودن قابلیت های جدید برای گفتگو و محاوره، خودش را ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۳

دستیار دیجیتال مایکروسافت یا همان کورتانا چند وقتیست که از گوگل اسیستنت و الکسا عقب افتاده است. حالا این غول دنیای تکنولوژی قصد دارد با افزودن قابلیت های جدید برای گفتگو و محاوره، خودش را تا سطح رقبا بالا بکشد.

مایکروسافت تا به امروز تلاش می کرد تا کورتانا را به عنوان یک اپلیکیشن حاضر و آماده در محیط های مختلف معرفی کند، نه رقیبی برای دستیارهای گوگل، آمازون و اپل. حالا به نظر می رسد مهارت های گفتگوی این دستیار هوشمند هم مورد توجه سازنده قرار گرفته. در جریان کنفرانس بیلد مایکروسافت که هم اکنون در حال برگزاریست، نمونه هایی از مهارت کورتانا برای ایجاد گفتگو و ادامه بحث با کاربر به نمایش گذاشته است.

کورتانا همین حالا هم قابلیت هایی مانند مدیریت جلسات و یادآوری موارد مهم را به خوبی انجام می دهد، اما اکنون این مهارت ها را در جریان گفتگو به اجرا در می آورد. غول نرم افزاری دنیا سال گذشته شرکت Semantic Machines را خریداری کرد تا بتواند هوش مصنوعی محاوره ای را توسعه دهد. این فناوری می تواند تمام سرویس های مایکروسافت و حتی دیگر شرکت ها را به یکدیگر پیوند دهد تا کورتانا اطلاعات زمینه ای کافی را برای اجرای صحیح درخواست شما به دست آورد.

کسب و کارها هدف نهایی مایکروسافت هستند

البته هدف نهایی مایکروسافت مثل همیشه، کسب و کار ها خواهند بود. این شرکت برای معرفی فناوری هوش مصنوعی محاوره ای خودش، کارمندانی را نشان داد که به هماهنگی برای برگزاری جلسات یا برنامه ریزی روزانه دیگر کارکنان مشغول هستند. اگر همه چیز طبق نظر مایکروسافت پیش برود، در آینده هر شرکت از یک دستیار هوشمند اختصاصی بهره می برد که کاملاً با ساختار شرکت آشناست.

موتور هوش مصنوعی محاوره ای مایکروسافت از طریق فریمورک Bot در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد و با کورتانا هم ترکیب می شود. این اقدام را می توان نقطه عطفی در مسیر کورتانا دانست تا این دستیار هوشمند را در محصولات و پلتفرم های بیشتری ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی