ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت با دو ابزار ویژه از آرای مردم در انتخابات سیاسی محافظت می‌کند

مایکروسافت می‌خواهد در آینده برای محافظت از آرای مردم در انتخابات سیاسی، نقش مؤثرتری ایفا کند. به همین خاطر ساعاتی پیش از برگزاری کنفرانس بیلد 2019 از دو سرویس اختصاصی جدید پرده‌برداری کرده: ElectionGuard به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۳

مایکروسافت می‌خواهد در آینده برای محافظت از آرای مردم در انتخابات سیاسی، نقش مؤثرتری ایفا کند. به همین خاطر ساعاتی پیش از برگزاری کنفرانس بیلد 2019 از دو سرویس اختصاصی جدید پرده‌برداری کرده: ElectionGuard به عنوان یک کیت توسعه برای تأیید نتایج انتخاباتی و M365 for Campaigns، یک سرویس تأمین امنیت ایمیل که برای احزاب سیاسی کاربرد خواهد داشت.

در همین راستا غول نرم‌افزاری در حال مذاکره با شرکت‌هایی است که تجهیزات لازم (از جمله ماشین‌های رأی‌گیری) را برای برگزاری انتخابات در آمریکا تأمین می‌کنند. مایکروسافت در تلاش است که این شرکت‌ها با به کارگیری ElectionGuard در این تجهیزات بتوانند محافظت بهتری از آرای مردم داشته باشند. به لطف این کیت توسعه، مسئولین برگزاری انتخابات می‌توانند به طور تصادفی آرای دریافتی را بازرسی کرده و از عدم دستکاری یا تقلب در آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

همچنین با توجه به این که ElectionGuard رأی افراد را رمزگذاری می‌کند، تمام شهروندان هم می‌توانند وارد این سیستم شده تا از دستکاری نشدن رأی خود مطمئن شوند. به گفته مایکروسافت این کیت توسعه ماه آینده منتشر خواهد شد و احتمالا برای برگزاری انتخابات سال 2020 آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما M365 for Campaigns هم جزو سرویس‌های ایمیل و تأمین امنیت آی تی مایکروسافت است که می‌توان با پرداخت ماهیانه 5 دلار به خدماتش دسترسی پیدا کرد. حفظ امنیت ایمیل موضوع بسیار حائز اهمیتی است چرا که نفوذ به کمپین‌های انتخاباتی از طریق ایمیل‌های فیشینگ معضل رایجی در انتخابات سیاسی کشورهای مختلف از جمله آمریکا بوده است.

به گفته مایکروسافت M365 for Campaigns از ماه آینده در اختیار کلیه نامزدهای انتخابات ایالات متحده و سایر نهادهای درگیر در این موضوع قرار خواهد گرفت.

مداخله هکرهای روس در نتایج انتخابات سال 2016 آمریکا که منجر به پیروزی دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون شد، دلیل محکمی برای سیاستمداران آمریکایی است که استفاده از سیستم‌های محافظتی را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند. دولت آمریکا امیدوار است که با بهره‌گیری از تکنولوژی مایکروسافت، از تکرار تجربیات ناخوشایند انتخابات قبلی جلوگیری نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی