ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جیلبریک iOS 12.1.3 با پشتیبانی از نرم افزار Cydia [تماشا کنید]

لیانگ چن از تیم امنیتی KeenLabs موفق شده نسخه های iOS 12.1.3 – iOS 12.2 سیستم عامل موبایل اپل را جیلبریک کرده و آن را در کنفرانس Infiltrate 2019 به نمایش بگذارد. [digivideo] [/digivideo] در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

لیانگ چن از تیم امنیتی KeenLabs موفق شده نسخه های iOS 12.1.3 – iOS 12.2 سیستم عامل موبایل اپل را جیلبریک کرده و آن را در کنفرانس Infiltrate 2019 به نمایش بگذارد.

در نمایش اخیر که شامل دور زدن پروتکل های امنیتی PAC و APRR اپل نیز می شود، لیانگ چن عملکرد نرم افزار مدیریت فایل و اپلیکیشن Cydia (برای نصب اپلیکیشن روی آیفون های جیلبریک‌شده) را هم روی یک دستگاه آیفون XS Max نشان داد.

کینزلبز به احتمال زیاد جیلبریک خود را به صورت عمومی عرضه نخواهد کرد

البته بر خلاف جیلبریک های Electra و Unc0ver برای iOS 12، نسخه KeenLabs احتمالاً هیچگاه به صورت عمومی عرضه نمی شود و این تیم رخنه های موجود را به شرکت های شخص ثالث خواهد فروخت و یا برای دریافت پاداش، در اختیار کمپانی اپل قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که KeenLabs پیش از این نیز آسیب پذیری های مختلفی را در نسخه های قبلی iOS کشف و منتشر کرده که سایر تیم ها با استفاده از این رخنه ها موفق به ارائه جیلبریک های مخصوص به خود شده اند.

جیلبریک

همان طور که پیشتر اشاره شد، در حال حاضر جیلبریک کینزلبز برای iOS 12.1.3 – iOS 12.2 با پشتیبانی از نرم افزار Cydia، در اختیار عموم کاربران قرار ندارد و به همین خاطر در صورت علاقه مندی، می توانید برای نسخه های iOS 12 – iOS 12.1.2 از جیلبریک های Unc0ver و Chimera استفاده کنید که مورد دوم برای آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR منتشر شده است.

اما اگر به iOS 12.1.3 مهاجرت کرده اید، به دلیل عدم امکان داون‌گرید کردن سیستم عامل به نسخه های قبلی، فعلاً نمی توانید آیفون خود را جیلبریک کنید و باید منتظر عرضه عمومی آن توسط KeenLabs یا تیم های دیگر باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • نیما
    نیما | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    با اومدن تیم کوک ، باد جیلبرک خوابید.
    قبلا خیلی بیشتر طرفدار داشت.

  • آقا بیگه
    آقا بیگه | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خوب اگه قراره آدم این همه پول بده جیل بریک کنه و کل امنیت دستگاشو که یکی از نقاط قوت آی او اس رو از بین ببره، بره اندروید بخره که خیلی بهتره! احتیاج به جیل بریکم نداره همه اون کارارو میشه توش انجام داد.

    • MK
      MK | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

      لطفا بدون داشتن اطلاعات راجع به جیلبریک نظر ندید.

مطالب پیشنهادی