ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

به پیروی از فیسبوک، اینستاگرام هم از نشر اکاذیب جلوگیری خواهد کرد

تنها چند روز پس از بسته شدن حساب‌ کاربری چند تن از فعالان سیاسی در فیسبوک و اینستاگرام، تیم اینستاگرام از برنامه‌های جدید خود برای جلوگیری از نشر اکاذیب در این پلتفرم پرده برداشته است. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

تنها چند روز پس از بسته شدن حساب‌ کاربری چند تن از فعالان سیاسی در فیسبوک و اینستاگرام، تیم اینستاگرام از برنامه‌های جدید خود برای جلوگیری از نشر اکاذیب در این پلتفرم پرده برداشته است.

به گزارش پوینتر، اینستاگرام به زودی در عوض پاکسازی کامل پست‌های جنجالی از روش فیسبوک برای درستی‌سنجی آن‌ها استفاده خواهد کرد. فیسبوک از سال 2016 و اندکی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیستمی در این شبکه اجتماعی به راه انداخت که اخبار پیش از نشر توسط عواملی درستی‌سنجی شده و بعدا به چشم میلیاردها کاربر برسند.

حال همین سیستم قرار است که در اینستاگرام هم پیاده‌سازی شود. پست‌هایی که در این شبکه اجتماعی به عنوان اخبار دروغ شناخته شوند، دیگر در تب اکسپلور ظاهر نخواهند شد و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را در نتایج جستجوی هشتگ‌ها مشاهده کنند. یکی از مقامات مسئول اینستاگرام در مصاحبه با پوینتر نیز اذعان داشته که این شبکه اجتماعی ساز و کار ویژه‌ای دارد که به طور «خودکار» از نشر تصاویر جعلی جلوگیری خواهد کرد.

در حالی که مبارزه با نشر اکاذیب در پلتفرم پرطرفداری مثل اینستاگرام ابدا خبر بدی نیست، اما نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد. نکته اول این است که چرا اینستاگرام و فیسبوک در عوض پاکسازی کامل پست‌های دروغ، برای نمایش آن‌ها محدودیت می‌گذارند؟ در این حالت با ورود به یک حساب کاربری منتشر کننده اخبار جعلی باز هم پست‌های آن را مشاهده خواهید کرد.

مورد بعد اینکه رویکرد اینستاگرام در مبارزه با اخبار دروغ کاملا مشابه فیسبوک نیست. در فیسبوک اگر بخواهید پست مشکوکی ارسال کنید، سیستم این موضوع را به شما هشدار می‌دهد اما اینستاگرام مانعی برای ارسال پست پیش پایتان نمی‌گذارد.

از سوی دیگر، سیستم درستی‌سنجی فیسبوک هم از زمان راه‌اندازی آنطور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفته است. هر چند که تیم گرداننده این شبکه اجتماعی چندی پیش و در خلال برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا «اتاق جنگی» تشکیل دادند که با نشر اکاذیب مبارزه کنند و به نظر می‌رسد که برای انتخابات بعدی هم چنین برنامه‌ای در نظر خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    پس به زودی باید منتظر کاهش چشمگیر ساندیس خورها تو اینستاگرام باشیم? ?

مطالب پیشنهادی