ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ایستگاه نوستالژی؛ نگاهی دوباره به بازی The Lion King

برخلاف این روزها که بخش انیمیشن‌سازی والت دیزنی زیر سایه پیکسار قرار گرفته، تا پیش از شروع هزاره سوم میلادی والت دیزنی پرچمدار نمایش داستان‌هایی زیبا و تاثیرگذار در قالب دنیایی کارتونی بود. به‌خصوص در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

برخلاف این روزها که بخش انیمیشن‌سازی والت دیزنی زیر سایه پیکسار قرار گرفته، تا پیش از شروع هزاره سوم میلادی والت دیزنی پرچمدار نمایش داستان‌هایی زیبا و تاثیرگذار در قالب دنیایی کارتونی بود. به‌خصوص در بازه زمانی ۱۹۸۹ و ۱۹۹۹ که از آن به عنوان «رنسانس دیزنی» یاد می‌شود.

در این دهه، دیزنی ده انیمیشن سینمایی اکران کرد که هر کدام از لحاظ تجاری و کیفی جزو موفق‌ترین‌های سال خودشان به‌حساب می‌آمدند. اما جدا از لحظه‌های جادویی این انیمیشن‌ها، یکی دیگر از خاطره‌انگیزترین اتفاقات آن‌ روزها بازی‌هایی بودند که دیزنی عادت داشت به همراه هر کدام از ساخته‌هایش منتشر کند.

بازی شیرشاه

آثاری که اگرچه به اندازه خود انیمیشن‌ها نتوانستند آن‌قدرها جریان ساز بشوند ولی حالا که به گذشته نگاه می‌کنیم، میبینیم جزو تجربه‌های فراموش نشدنی همان روزها بودند. امروز و برخلاف عادت همیشگی که به معرفی بازی‌های جدید می‌پرداختیم، تصمیم گرفتیم پلی به گذشته زده و نگاهی به یکی از همین آثار خاطره‌انگیز بیاندازیم؛ بازی «شیرشاه» (The Lion King).

چند ماه بعد از اکران شیرشاه دیزنی در همکاری با یک کمپانی بازیسازی، بازی ویدیویی انیمیشنش را به‌انتشار رساند. عنوانی که همان داستان انیمیشن را این بار در قالب بازی روایت می‌کرد و بازیکن کنترل سیمبا را در دو بازه زمانی به‌عهده می‌گرفت؛ دوران کودکی که در آن سیمبا باید از دست عمویش فرار می‌کند و دوران بزرگسالی که می‌خواهد انتقام پدرش را بگیرد.

مهمترین نکته بازی شیرشاه، تنوعی است که سازنده در عنوانش داده تا همان‌قدر که انیمیشن هر ثانیه‌اش تازگی داشت در اینجا نیز بازیکن هر لحظه انتظار اتفاقی متفاوت را داشته باشد. توسعه‌دهنده هر مرحله با کم و زیاد کردن توازن بین پازل‌ها، بخش پلتفرمر و کمی چاشنی اکشن سعی کرد تنوع را در سرگرمی که ارائه می‌دهد حفظ کند.

در یک مرحله پریدن‌های به‌موقع کافی هستند، در مرحله دیگری مسیر رسیدن به مقصد این‌قدرها هم ساده نیست و اول باید پازل‌ها را حل کنید، در بخش پایانی بازی که سیمبا بزرگ می‌شود نبرد با کفتارها رنگ و بوی خشن‌تری به خودش می‌گیرد و اوج این تنوع درست را می‌توانیم در مرحله فرار سیمبا از دست حیواناتی ببینیم که ممکن است او را له کنند.

البته به‌خاطر سختی زیاد بازی و تکرار زیاد بعضی ویژگی‌ها، بازی نتوانست آنگونه که باید از پتانسیل‌های این تنوع فوق‌العاده‌اش استفاده کند اما حتی با وجود بعضی مشکلات شیرشاه جزو تکراری نشدنی‌ترین تجربه‌های دوران خودش بود. بازی استانداردهای سبک پلتفرمر را رعایت کرد و با گرافیک زیبا و موسیقی‌های شنیدنی‌اش که از خود انیمیشن بودند، موفق شد اقتباسی آبرومند باشد.

به‌همین خاطر هم حتی اگر کاربران الان به‌سراغش بروند، بازی شیرشاه همچنان لحظه‌هایی برای سرگرم کردن دارد؛ بدون آنکه عنصر قدرتمند نوستالژی را در نظر بگیریم، بازی با ویژگی‌هایش می‌تواند مخاطب را درگیر کند. نزدیک به دو ماه تا اکران بازسازی شیرشاه فاصله داریم، شاید حالا زمان مناسبی باشد با تجربه بازی شیرشاه دفتر خاطرات را ورق بزنیم.

The Lion King

The Lion King

سازنده: Disney Software قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.3 مگابایت زبان:

چگونه بازی شیرشاه را دانلود کنیم؟

برای تجربه عناوین کنسول‌های قدیمی روی اسمارت فون‌ها نیازمند یک شبیه‌ساز هستید و در حال حاضر، MegaGen یکی از معروف‌ترین شبیه‌سازهایی است که می‌توانید پیدا کنید. بعد از دانلود ROM بازی (نسخه‌ای که بالاتر برای دانلود قرار داده شده) کافیست برنامه را باز کرده و گزینه Load ROM را بزنید. حالا به مسیر نسخه دانلود شده رفته و روی آن کلیک نمایید. اکنون بازی اجرا می‌شود.

MegaGen

MegaGen

سازنده: Galter Studio قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.43 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی