ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا اسامی کودکان
تکنولوژی

تسلا؛ نامی که 109 خانواده آمریکایی در سال 2018 برای فرزندانشان انتخاب کردند

بله درست خواندید، سال 2018 در آمریکا 109 خانواده اسم کودکشان را تسلا گذاشته اند. البته این آمار نسبت به 143 تای سال 2017 کاهش محسوسی داشته. سازمان تامین اجتماعی آمریکا این هفته لیست اسامی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

بله درست خواندید، سال 2018 در آمریکا 109 خانواده اسم کودکشان را تسلا گذاشته اند. البته این آمار نسبت به 143 تای سال 2017 کاهش محسوسی داشته. سازمان تامین اجتماعی آمریکا این هفته لیست اسامی کودکان در سال 2018 را منتشر کرده که در آن اطلاعات جالبی یافت می شود؛ برای مثال 2.545 کودک آریا (شخصیت سریال محبوب گیم آو ترونز) نام گذاری شده بودند.

میان اسامی کودکان نام شرکت های دیگر مانند مرسدس و بنتلی هم به چشم می خورند

نام تسلا که بیشتر روی دختران گذاشته شده تا پسران، از اوایل سال 2010 شروع به محبوب شدن کرد. بنا بر اطلاعاتی که در سایت Nameberry، (یک وبسایت برای یافتن اسامی کودکان) یافت شد، تسلا نامی با ریشه صرب و کروات به معنای "اهل تسالی" است. البته که تسلا نام خودروی الکتریکی بسیار محبوب کمپانی ایلان ماسک و نیکولا تسلا، مخترع و مهندس اتریشی که کمپانی به یاد او نام گذاری شده نیز هست.

تسلا جزو اسامی کودکان
نیکولا تسلا، مخترع اتریشی

اسامی خودروهای دیگر نیز پای خود را به خانواده های آمریکایی باز کرده اند مانند:

Chevy که روی 176 نوزاد گذاشته شده بود، مرسدس (236 نوزاد)، لکسوس (40 نوزاد)، آئودی (18 نوزاد)، فورد (419 نوزاد)، بنتلی (3.393 نوزاد) و داج (15 نوزاد). نکته جالب دیگر اینکه در سال 2018، 551 ادیسون کوچک هم در آمریکا به دنیا آمده اند.

اگرچه اسامی ذکر شده تنها نام های عجیبی نیستند که والدین برای کودکانشان استفاده می کنند. علاوه بر استفاده از نام کمپانی های خودروسازی معروف، نام شرکت های فناوری هم هر از چندگاهی سر از شناسنامه کودکان در می آورد. برای مثال پسری سوئدی که پدرش از کارمندان گوگل بود و همین نام را برای فرزندش انتخاب کرده بود دائما توسط دوستانش دست انداخته می شود. مورد دیگری هم مربوط به دختری بود که قبل از معرفی دستیار صوتی آمازون به نام الکسا، همچین نامی داشت و مادرش مجبور شده نامه ای به جف بزوس درباره مشکلاتی که دخترش با آن ها مواجه شده بنویسد.

بد نیست اشاره کنیم در ایران از سال 70 سازمانی به نام "کمیته نام" تشکیل شده که از گذاشتن اسامی غیر متعارف روی کودکان جلوگیری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اسامی داخلی رو که نگاه کنیم اوضاع داغونتره. ..

    کلی تسلا نام قشنگیه

مطالب پیشنهادی