ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

2.3 میلیارد دلار درآمد شیرین؛ چالش فیات-کرایسلر برای رعایت قوانین آلایندگی به نفع تسلا تمام شد

شرکت بزرگ فیات-کرایسلر برای اجرایی کرد قوانین جدید اتحادیه اروپا، بالاجبار به یک توافق و همکاری مشترک با شرکت تسلا دست پیدا کرده تا از جریمه شدن احتمالی در بازارهای اروپایی در زمان اجرایی شدن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

شرکت بزرگ فیات-کرایسلر برای اجرایی کرد قوانین جدید اتحادیه اروپا، بالاجبار به یک توافق و همکاری مشترک با شرکت تسلا دست پیدا کرده تا از جریمه شدن احتمالی در بازارهای اروپایی در زمان اجرایی شدن این قوانین جلوگیری کنند.

در گزارش های اولیه این توافق به ارزش چند صد میلیون دلار اعلام شده بود اما FCA (فیات-کرایسلر) اعلام کرده است که بیش از 2 میلیارد دلار به شرکت تسلا پرداخت خواهد کرد.

کمیسیون های اتحادیه اروپا قوانینی را به تصویب رسانده است که مطابق با آن میزان مجاز تولید گازهای سمی Co2 برای محصولات مختلف هر شرکتی به طور متوسط برابر با 95 گرم در هر کیلومتر است.

این بدین معنا است که تمامی خودروهای فروخته شده در یک سال میلادی از سوی یک خودروساز به طور متوسط نباید بیش از 95 گرم Co2 در هر کیلومتر تولید کنند و در صورت تخطی کردن از این قانون کمپانی ها با جریمه های سنگین رو به رو خواهند شد.

به طور مشخص اضافه کردن وسایل نقلیه الکتریکی می تواند میانگین تولید گازهای سمی هر شرکت خودروسازی را در مجموع کاهش دهد. اما شرکت بزرگی همچون فیات-کرایسلر همچنان آماده حرکت به سوی خودروهای تمام الکتریکی نیست.

فیات-کرایسلر

قانون دیگری در حوزه خودروهای سبز تحت عنوان مجوز ZEV در ایالت کالیفرنیا آمریکا وجود دارد که می تواند در این زمینه کمک کننده فیات-کرایسلر باشد. مطابق با این قانون خودروسازانی که در رقابت برای عرضه محصولات الکتریکی عقب افتاده اند می توانند از سایر شرکت هایی که خودروی الکتریکی مازاد عرضه می کنند اعتبار مورد نیاز را خریداری کنند و بدین صورت سهم این اعتبار بین هر دو شرکت تقسیم خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز اجازه می دهد تا خودروسازان برای جلوگیری از جریمه های سنگین از اعتبار دیگر شرکت های خودروسازی استفاده کنند. در واقع با این حرکت دو شرکت مذکور ناوگان محصولات خود را در کنار یکدیگر قرار خواهند داد تا به مقدار 95 گرم در هر کیلومتر به صورت میانگین دست پیدا کنند.

ماه گذشته فایننشال تایمز این خبر را رسانه ای کرده بود اما حال در طی یک بیانیه رسمی FCA اعلام کرده است که با دستیابی به یک توافق و همکاری مشترک با تسلا در زمینه خودروهای سبز و میانگین تولید گازهای سمی هر شرکت خودروسازی در حدود 2 میلیارد یورو (2.3 میلیارد دلار) به این شرکت پرداخت خواهد کرد.

tesla

FCA نیاز مبرمی به تسلا در سال آینده میلادی خواهد داشت تا بتواند با عرضه محصولات تمام الکتریکی جدید در سال 2021 میلادی از نیاز خود به تسلا رهایی یافته و به سمت یکسان سازی ناوگان خود حرکت کند. طبق برنامه قرار است که فیات-کرایسلر در سال 2022 میلادی به طور کامل مستقل شود.

این قوانین می تواند یک بازی برد برد برای هر دو خودروساز باشد و نه تنها به شرکت تسلا کمک می کند تا پروژه های عظیم خود را سریع تر عملیاتی کند بلکه باعث می شود تا خودروسازان سنتی همچون فیات-کرایسلر نیز سریع تر وارد این بازی شوند و با عرضه خودروهای الکتریکی به بهبود شرایط زیست محیطی کمک شایانی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی